A jövőre érkező Twingo előhírnöke formájával a legendás 5-ös Turbó előtt tiszteleg, de teljesítményben simán lenyomná.

Bár a Renault Twingo következő generációjának érkezése csak 2014 második felében várható, a franciák addig is mindent megtesznek, hogy fenntartsák a kisautó iránti érdeklődést. A múlt hónapban bemutatott Twin'Z koncept után már csak a név miatt is törvényszerűen érkeznie kellett egy még ütősebb, gonosz ikertestvérnek, amely a Twin'Run nevet kapta.

Bár a darkos Twin'Z után az égszínkék fényezésű Twin'Run egyáltalán nem tűnik gonosznak, a látszat ne tévesszen meg: ez bizony egy igazi bestia, motorházteteje alatt a Mégane Trophy versenygéptől megörökölt 3,5 literes V6-ossal, nem kevesebb mint 320 lóerős teljesítménnyel. A szuperkönnyű, üvegszálas poliészterből és részben szénszálas anyagokból (pl. tető, alsó szegélyek) készült karosszériának köszönhetően a kocsi mindössze 950 kilogrammot nyom, amitől igen csak fürge lett: 4,5 másodperces gyorsulásával jó pár komoly sportautót is faképnél hagyna egy állórajtnál, bár a 250 km/h végsebességgel azért nem vagyunk teljesen kibékülve.

A 3,68 méter hosszú és 1,75 méter széles autó egyfajta tisztelgés a híres Renault 5 Turbo előtt, erre utal az oldalán látható ötös szám és az első fényszórók, valamint az autó hátuljának érdekes formája.

A Twin'Run belső kialakításakor a franciák következetesen a kevesebb több-elvet követték, ezzel egy olyan végletekig letisztult, minimalista remekművet faragtak a pilótafülkéből, ami bármelyik dizájnstúdiónak a javára válna. Az autóba mindent bezsúfoltak, ami egy igazi versenygépbe kell, de egy fogpiszkálóval sem többet: versenyülés, versenykormány, versenyváltó és alumíniumpedálok, meg annyi merevítő rúd, hogy a sztratoszférából is ledobhatnának, akkor sem lenne semmi bajunk. A fontosabb információk, mint az autó sebessége, váltófokozat, olajnyomás és egyebek egy 5,5 colos monitoron jelennek meg, ami szintén teljesen dísztelen, a funkcionalitásnak teljesen alárendelt grafikus felületen tényleg csak a szükséges adatokat látni, semmi mást.

A Twin'Run legnagyobb problémája, hogy összesen egy darab készült belőle, és mivel elsősorban pr-célokat szolgál (Monacóban mutatták be a hétvégi Forma–1-es nagydíj előtt), nem valószínű, hogy a franciák akár csak limitált szériában is gyártanák.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában