Három éve még koncepcióként mutatkozott be a horvát Rimac elektromos szuperautója, mostanra azonban elkészült, és megkapta a végleges nevét is. Lehet készíteni a bankszámlát, de nem lesz olcsó.
2018-ban még C_Two néven mutatta be a Rimac az új elektromos szupersportautóját, utalva arra, hogy a Concept One után ez a második modelljük, ami még mindig csak koncepció.
A bámulatos iramban fejlődő horvát cégnél rengeteget dolgoztak a prototípusokkal, még az új zalai tesztpályánkon is hajtották, hogy tényleg tökéletes legyen.
Mostanra elkészültek vele, és a Rimac Nevera nevet kapta a keresztségben,
stílszerűen egy mediterrán ciklonról nevezték el, ami olyan sebességgel rohanja le a horvát partokat, mint ahogyan az elektromos szuperautóval tervezik lenyomni a riválisokat. A Rimac újdonsága ezért nem sokban különbözik a koncepciótól.
A négy kerekét négy elektromotor hajtja, a kombinált teljesítménye 1914 lóerő, a maximum nyomatéka 2360 Nm,
amivel a Nevera már 1,97 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 9,3 másodperc után lépi át a 300 km/órás sebességet. 8,6 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, és a végsebessége is elképesztő: 412 km/óra!
A 120 kilowattórás akkumulátorral szerelt Nevera persze sokat fejlődött a koncepcióhoz képest.
A szélcsatornás tesztek hatására az aerodinamikája 34 százalékkal jobb lett, a hajtáslánc és a fékek hűtése 7 és 30 százalékot javult. A szuperautó szénszálas anyagból készült szerkezete mindössze 200 kilogrammot nyom a mérlegen.
A Comfort és Sport módok mellett Track és Drift módja is van,
a legérdekesebb azonban a Driving Coach, egy olyan önvezető asszisztens, ami a pályán is képes megmutatni az ideális íveket.
A Neverát ehhez 12 ultrahangos érzékelővel és 13 kamerával szerelték, a kormányzást és a karbonkerámia-tárcsás fékeket is tudja önállóan működtetni.
A Bugatti Chironhoz hasonlóan a Rimac Nevera nemcsak brutálisan erős és villámgyors, hanem egy kényelmes túrakocsi is,
a három képernyővel szerelt utasterét igényesen rendezték be. A vevők a GT, a Signature és a Timeless változatok közül választhatnak, és ha egyik sem tetszik, akkor a Bespoke modellt teljesen testre szabhatják.
Nem sokan konfigurálhatják maguknak, a Rimac ugyanis összesen csak 150 példányt gyárt belőle, és az alapára kétmillió euró, ami több mint 690 millió forintot jelent. Igaz, nem ez az egyetlen elektromos szuperautó a Rimac technikájával: a nemrég bemutatott Pininfarina Battista is lényegében ez a modell lesz, csak éppen olasz csomagolásban.