A tökéletesre restaurált veteránautók ellentéte ez a Toyota Celica, aminek a rozsda adja a patináját, a modernebb motor pedig a vezetési élményét.
Japánban még a tökéletlenséget elfogadó életstílusra is van külön kifejezés, és mi sem lehetne tökéletesebb példája ennek, mint ez a Toyota Celica. 1976-ban készült, és éppen elég elhanyagolt ahhoz, hogy ne kelljen félteni, ha rendesen meghajtanád. A japán sportkupét ugyanis egy modernebb, változó szelepvezérléses motorral szerelték fel.
A hatfokozatú váltóval szerelt kétliteres, négyhengeres motor a kilencvenes évekből származik (olyan modellekbe szerelték, mint a nálunk Lexus IS-ként ismert Altezza), és tuning nélkül is 200 lóerős teljesítményre képes, amivel a Celica jóval gyorsabb lett, mint újonnan volt. A futásteljesítményét csak megbecsülni lehet, mindenesetre
ebben az állapotban 32 ezer dollárt kérnek érte, akár felújítanád, akár csak tovább használnád így, ahogy van.
Mit tennél ezzel a Celicával?
(Képek: Redline Automotive Restorations)