A Porsche jóval korábban elbúcsúzott a léghűtéses motoroktól, mint a Ruf, hiszen az utóbbi egy pár éve még kiadott egy utolsó limitált szériát a 993-as modellből, ami izgalmasabb és gyorsabb is lett a 911 Turbónál.
Kezdjük egy kis történelemleckével! A Ruf igazából nem Porsche, hiszen azon kevés német autómárkák egyike, amelyek elnyerték a jogot, hogy független gyártónak nevezzék magukat. A Ruf már 1981-ben megszerezte ezt a címet Európában, majd ’88-ban az Egyesült Államokban is, ahol innentől kezdve legálisan forgalmazhatták a modelljeiket.
A Ruf Automobiles úgy kapja meg a Porschétől a karosszériákat, hogy azokat még nem látták el alvázszámmal, ezért már a Ruf műhelyében látják el saját azonosítóval. A céget a második világháború előtt idősebb Alois Ruf alapította autószervizként, majd édesapja halála,
1974 után ifjabb Alois Ruf vette át az üzletet azzal, hogy Porsche 911-eseket épített még gyorsabbá.
Nem sokkal az 1975-ös bemutatása után a Ruf már elkészült a Porsche 911 Turbo saját változatával, de a legemlékezetesebb modellje az 1987-ben kihozott CTR lett, amely a Volkswagen németországi tesztpályáján 340 km/órás sebességével elnyerte a világ leggyorsabb autója címet.
A Yellowbird olyan szuperautókat utasított maga mögé, mint a Porsche 959, a Ferrari F40 és a Lamborghini Diablo.
Szintén rövid időn belül legendává vált a Ruf egy későbbi alkotása, ami a legutolsó léghűtéses 911 Turbóból, a 993-as szériából készült.
A sorozat pályafutása végén a Ruf megvásárolt hét karosszériát a Porschétől, és eltette későbbre,
hogy majd igazán emlékezeteset alkosson belőle, a legizgalmasabb léghűtéses sportautót, ami valaha az utakra került.
A 2016-ban bemutatott Turbo R Limited 3,6 literes biturbó hathengeres motorjának teljesítményét 408-ról 625 lóerőre növelték,
míg a szénszálas anyagból alkotott karosszériájával kevesebbet nyomott a korabeli 911 GT3-nál is. A Ruf sportautójának erejét hatfokozatú kézi sebességváltó osztotta el mind a négy kerék között.
A jelentős súlycsökkentés ellenére igényes maradt a Ruf Turbo R Limited belső tere,
ahol szénszálas anyagból készült, bőrrel és Alcantarával borított kagylóüléseket és még bukócsövet is találunk, amiket szintén bőrrel vontak be. A felszereltségből az elektromos ablakemelők, a légkondicionáló és a modern infotainment rendszer sem hiányozhat.
A Turbo R Limited különlegességét adja, hogy mindössze hét példányban készült. A képeken látható zöld autó kétszáz kilométerrel került az RM Sotheby’s aukciójára négy éve, amikor 912 500 dollárt adtak érte, míg egy világoskék példányért idén a Gooding & Co árverésén már több mint kétmillió dollárt fizettek, ami 700 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: