25 évvel ezelőtt a Skoda egy olyan modellt mutatott be, amire akkor még senki sem számított a cseh márkától. A rikító sárga Felicia Fun nem egyszerű pick-up, a felhajtható hátsó ülésekkel sajátos szabadidő-autónak számított.
A Felicia nevéről talán a Škoda stílusos kabriója jut eszedbe, amit a hatvanas évek elején gyártottak 15 ezer példányban, és amit idehaza is csak kevesen élvezhettek. A jól csengő típusnevet a kilencvenes években elevenítette fel a Škoda a Favorit alapos átdolgozásával született kompakt autón, amiből egy egészen különleges karosszériaváltozat is készült.
A klasszikus Felicia annak idején nem kapott utódot, és a Škoda egy időre elbúcsúzott a kabriótól, a farmotoros építésmód és a központi utasítás sem tette volna lehetővé egy nyitott tetős változat gyártását.
1987-ben, a brnói vásáron bemutatott orrmotoros, elsőkerék-hajtású Favorit megjelenésével azonban kibővültek a lehetőségek.
Az egyik érdekes prototípus a 781 Tremp volt, egy kétüléses nyitott szabadidő-autó, aminek a tetejét csővázas szerkezet helyettesítette.
A Favorit a nálunk is ismert ötajtós, valamint a Forman névre keresztelt kombi változatban került gyártásba, és készült belőle pick-up is, amiből a ’93-as frankfurti autószalonra látványos szabadidő-autót építettek.
A Favorit Fun futóművét 60 milliméterrel megemelték, hogy a nagyobb hasmagassággal jobban boldoguljon a földutakon.
Az igazi érdekessége mégis az volt, hogy a hátfal eltolásával még két pótülést lehetett kihajtani a platón, ahol egyébként szörföt vagy mountain bike-ot lehetett szállítani. Akkor még nem is sejtettük, hogy ez a koncepció hamarosan valóra válik.
1995-ben a Škoda már a Favorit utódjából készítette el a szabadidős pick-upot, és a Felicia Fun tényleg gyártásba került.
A szériamodell megtartotta a korábbi prototípusból ismerős lehúzható hátsó szélvédőt, eltolható hátfalat és a két pótülést, ezzel a cseh márka egyik legbolondosabb autójává vált.
A Felicia Fun mai értelemben véve kompakt autó, 4,25 méter hosszú, 1,68 méter széles és 1,47 méter magas, a pótülések használatával az 1,37 méteres plató 85 centiméteresre rövidült.
Csak élénksárgában lehetett kapni a gallytörővel szerelt autót, de a vevő háromféle motor közül is választhatott,
az 1,3 literes, 68 lóerős és az 1,6 literes, 75 lóerős benzines mellett 1,9 literes, 64 lóerős dízelt is kínáltak.
Mai szemmel nézve még a 75 lóerős csúcsmodell teljesítménye is szerénynek számított a 163 km/órás végsebességével.
1995-től egészen 2000 augusztusáig gyártották, de csak 4016 darabot, ezért az 1,4 millió példányban készült Felicia legritkább változata lett. Ha látsz is belőle eladót, biztosan nem adják olcsón.