25 évvel ezelőtt a Skoda egy olyan modellt mutatott be, amire akkor még senki sem számított a cseh márkától. A rikító sárga Felicia Fun nem egyszerű pick-up, a felhajtható hátsó ülésekkel sajátos szabadidő-autónak számított.

A Felicia nevéről talán a Škoda stílusos kabriója jut eszedbe, amit a hatvanas évek elején gyártottak 15 ezer példányban, és amit idehaza is csak kevesen élvezhettek. A jól csengő típusnevet a kilencvenes években elevenítette fel a Škoda a Favorit alapos átdolgozásával született kompakt autón, amiből egy egészen különleges karosszériaváltozat is készült.

A klasszikus Felicia annak idején nem kapott utódot, és a Škoda egy időre elbúcsúzott a kabriótól, a farmotoros építésmód és a központi utasítás sem tette volna lehetővé egy nyitott tetős változat gyártását.

1987-ben, a brnói vásáron bemutatott orrmotoros, elsőkerék-hajtású Favorit megjelenésével azonban kibővültek a lehetőségek.

Az egyik érdekes prototípus a 781 Tremp volt, egy kétüléses nyitott szabadidő-autó, aminek a tetejét csővázas szerkezet helyettesítette.

A Favorit a nálunk is ismert ötajtós, valamint a Forman névre keresztelt kombi változatban került gyártásba, és készült belőle pick-up is, amiből a ’93-as frankfurti autószalonra látványos szabadidő-autót építettek.

A Favorit Fun futóművét 60 milliméterrel megemelték, hogy a nagyobb hasmagassággal jobban boldoguljon a földutakon.

Az igazi érdekessége mégis az volt, hogy a hátfal eltolásával még két pótülést lehetett kihajtani a platón, ahol egyébként szörföt vagy mountain bike-ot lehetett szállítani. Akkor még nem is sejtettük, hogy ez a koncepció hamarosan valóra válik.

1995-ben a Škoda már a Favorit utódjából készítette el a szabadidős pick-upot, és a Felicia Fun tényleg gyártásba került.

A szériamodell megtartotta a korábbi prototípusból ismerős lehúzható hátsó szélvédőt, eltolható hátfalat és a két pótülést, ezzel a cseh márka egyik legbolondosabb autójává vált.

A Felicia Fun mai értelemben véve kompakt autó, 4,25 méter hosszú, 1,68 méter széles és 1,47 méter magas, a pótülések használatával az 1,37 méteres plató 85 centiméteresre rövidült.

Csak élénksárgában lehetett kapni a gallytörővel szerelt autót, de a vevő háromféle motor közül is választhatott,

az 1,3 literes, 68 lóerős és az 1,6 literes, 75 lóerős benzines mellett 1,9 literes, 64 lóerős dízelt is kínáltak.

Mai szemmel nézve még a 75 lóerős csúcsmodell teljesítménye is szerénynek számított a 163 km/órás végsebességével.

1995-től egészen 2000 augusztusáig gyártották, de csak 4016 darabot, ezért az 1,4 millió példányban készült Felicia legritkább változata lett. Ha látsz is belőle eladót, biztosan nem adják olcsón.

Ez is érdekelhet:

Nem állhatna ennél jobban a plató a Škoda Kodiaqnak

Elég menőre építettek át egy példányt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés