A Škoda egy vadonatúj lépcsőshátú modellt mutatott be, ami kisebb, mint az Octavia, de már elég tágas, és ezzel a Fabia szedán megfelelője lehetne. A Slavia sajnos mégsem lesz kapható Európában.
Slavia néven mutatott be egy kompakt méretű, lépcsőshátú családi autót a Škoda. Az Octavia alá érkezik a kínálatban, és akár a Fabia nagyobb csomagtartós testvére is lehetne, de nem kaphatjuk meg, a Slavia ugyanis kimondottan az indiai vásárlók számára készül. A nevét a márkát alapító Václav Laurin és Václav Klement első kerékpárja után kapta, a két cseh úriember az autók előtt kerékpárok gyártásával foglalkozott.
Minden így kezdődött
Amikor Václav Klement egy német cégtől olyan kerékpárt vett, ami hamarosan tönkrement, akkor összefogott a kerékpárszerelő Václav Laurinnal, és elkezdtek saját bicikliket gyártani. 1895-ben jelent meg az első közös termékük, a Slavia kerékpár.
A Slavia karosszériája 4,54 méter hosszú,
a tengelytávja 2,65 méter, ezzel szinte pontosan megegyezik a lépcsőshátú Volkswagen Polo méreteivel, amit Virtus néven forgalmaznak a dél-amerikai piacokon. A Škoda eleve az indiai vásárlóknak fejlesztette ki az autót, ezért a Polo és Fabia által is használt padlólemez egyszerűsített változatára épül, akárcsak a nemrég bemutatott szabadidő-autó, a Škoda Kushaq.
A belső tér szinte egy az egyben került át a Fabiából, a digitális műszeregységgel és a középkonzol tetején akár 10 colos érintőképernyővel.
A Slavia a térkínálatával hódíthat, a hátsó üléseken tágasabb, mint a Fabia, és a csomagtartója is hatalmas, 520 literes. A motorkínálatot a számunkra is ismerős 115 lóerős 1.0 TSI és a 150 lóerős 1.5 TSI alkotja, de a biztonsági felszereltsége egyszerűbb, alapáron csak két légzsák jár.
Az indiai padlólemez és a szerényebb biztonság egyben azt is jelenti, hogy nem számíthatunk a Slavia megjelenésére az európai piacon.
Pedig egy csinos, praktikus, és vélhetően jó áron kínálható autóról lenne szó, és egy időben nagyon népszerűek is voltak ezek a kis szedánok, mint a Chevrolet Aveo, a Fiat Linea, a Renault Thalia vagy a Seat Cordoba. Még a Fabia első generációjából is készült lépcsőshátú modell egészen 2007-ig.