A Škoda egy vadonatúj lépcsőshátú modellt mutatott be, ami kisebb, mint az Octavia, de már elég tágas, és ezzel a Fabia szedán megfelelője lehetne. A Slavia sajnos mégsem lesz kapható Európában.

Slavia néven mutatott be egy kompakt méretű, lépcsőshátú családi autót a Škoda. Az Octavia alá érkezik a kínálatban, és akár a Fabia nagyobb csomagtartós testvére is lehetne, de nem kaphatjuk meg, a Slavia ugyanis kimondottan az indiai vásárlók számára készül. A nevét a márkát alapító Václav Laurin és Václav Klement első kerékpárja után kapta, a két cseh úriember az autók előtt kerékpárok gyártásával foglalkozott.

Minden így kezdődött

Amikor Václav Klement egy német cégtől olyan kerékpárt vett, ami hamarosan tönkrement, akkor összefogott a kerékpárszerelő Václav Laurinnal, és elkezdtek saját bicikliket gyártani. 1895-ben jelent meg az első közös termékük, a Slavia kerékpár.

A Slavia karosszériája 4,54 méter hosszú,

a tengelytávja 2,65 méter, ezzel szinte pontosan megegyezik a lépcsőshátú Volkswagen Polo méreteivel, amit Virtus néven forgalmaznak a dél-amerikai piacokon. A Škoda eleve az indiai vásárlóknak fejlesztette ki az autót, ezért a Polo és Fabia által is használt padlólemez egyszerűsített változatára épül, akárcsak a nemrég bemutatott szabadidő-autó, a Škoda Kushaq.

A belső tér szinte egy az egyben került át a Fabiából, a digitális műszeregységgel és a középkonzol tetején akár 10 colos érintőképernyővel.

A Slavia a térkínálatával hódíthat, a hátsó üléseken tágasabb, mint a Fabia, és a csomagtartója is hatalmas, 520 literes. A motorkínálatot a számunkra is ismerős 115 lóerős 1.0 TSI és a 150 lóerős 1.5 TSI alkotja, de a biztonsági felszereltsége egyszerűbb, alapáron csak két légzsák jár.

Az indiai padlólemez és a szerényebb biztonság egyben azt is jelenti, hogy nem számíthatunk a Slavia megjelenésére az európai piacon.

Pedig egy csinos, praktikus, és vélhetően jó áron kínálható autóról lenne szó, és egy időben nagyon népszerűek is voltak ezek a kis szedánok, mint a Chevrolet Aveo, a Fiat Linea, a Renault Thalia vagy a Seat Cordoba. Még a Fabia első generációjából is készült lépcsőshátú modell egészen 2007-ig.

Ez is érdekelhet:

Tökéletes mindennapi autó: Škoda Fabia 2021

Az új Fabia tágas, jól felszerelt, szerethető autóvá vált.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában