Az utóbbi években a Tiguan legalább olyan fontos modellé nőtte ki magát, mint a Golf és a Passat. A Volkswagen most megmutatta a ráncfelvarrott változatot, amiből sportmodell és plug-in hibrid is lesz.
Lehet, hogy nem gondoltad volna, de a Tiguan a Volkswagen egyik legfontosabb modellje, 2007-től mostanáig több mint hatmillió példányt adtak el belőle, és csak az elmúlt évben 911 ezer darab fogyott, amivel a legkelendőbb szabadidő-autónak számít az európai piacon. A 2015-ben megjelent második generáció ráncfelvarrásával a kínálat két érdekes változattal bővül.
Az egyik a plug-in hibrid, ami mára szinte minden márkánál van, és a Volkswagen is bemutatta a konnektorról tölthető Tiguant még 2015-ben, de csak most kerül az európai szalonokba.
Az eHybrid változatban a benzines 1.4 TSI és az elektromotor kombinált teljesítménye 245 lóerő,
a 13 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.
A másik újdonság a Tiguan R, egy igazi sportváltozat, amiben a Golf R-ből ismerős kétliteres TSI dolgozik
320 lóerővel és 420 Nm-rel, és a hétfokozatú DSG váltón keresztül mind a négy kereket hajtja, méghozzá hátul oldalanként változó nyomatékelosztással. Az egy centivel ültetett, nagy váltófüles, sportüléses Tiguant akár Akrapovič kipufogóval is lehet rendelni.
A Tiguan dizájnját is felfrissítették, a bevált alapforma megmaradt, de a hűtőmaszk már a Touareget idézi,
az ívelt fényszórók a 8-as Golfot juttatják eszünkbe. A belső térben új a kormánykerék, amire immár érintőgombok kerültek, és jobb, ha hozzászoksz, hogy a Golf és az Arteon után a klímaberendezést itt is érintőpanelről lehet irányítani.