Az idei évben nem szoríthattunk úgy Michelisz bajnoki címéért, mint tavaly, de Norbi így is sokat tett a túraautó-világkupa végeredményének kialakításáért. Eseményekkel teli volt a három makaói futam, a bajnokságot végül csak néhány pont döntötte el.

Michelisz Norbi az elmúlt évben nagy eséllyel küzdött a túraautó-világbajnoki címért, és a végül elért második helye is a pályafutása legjobb eredménye volt.

Az idén inkább csak matematikai eséllyel érkezett a makaói futamra, a csapattárs Gabriele Tarquini 39 pontos előnnyel indult a szezonzárón, de ez nem jelentette azt, hogy nagyon nyugodt lehetett volna. A hírhedten szűk utcai pályán mindhárom futamon sok minden történt, ami végül elképesztően szorossá tette a bajnokság végét.

Az időmérőn elért harmadik helyével Norbi kedvező pozícióból várhatta a rajtot, az első futamon végül ötödik lett, és itt derült ki az is, hogy már csak Tarquini és Yvan Muller között dőlhet el a bajnoki cím, akik a negyedik és a második helyen zárták ezt a futamot. Ütközésből az első versenyen sem volt hiány, de

az igazi tömegbaleset a másodikon következett be, ahol Michelisz és Tarquini autója is megsérült, Norbi a bokszba sietett, hogy rendbe hozzák a Hyundai i30-át.

Fontos volt, mert a harmadik futamon a harmadik helyről indulhatott Michelisz, és nagy szerepe volt a bajnokság végkimenetelének alakításában. Yvan Muller ugyanis a második futamon is dobogóra állt, 18 ponttal feljött Tarquini nyakára, az olasz viszont a tizennegyedik helyről rajtolhatott, és előzéssel csak a kilencedikig tudott feljönni.

Norbi végül mindvégig maga mögött tartotta Mullert, és ezzel nagyon sokat segített Tarquininek megszerezni a bajnoki címét.

Gabriele Tarquini nyerte meg a túraautó-világkupa idei szezonját

306 ponttal, mögötte Yvan Muller végzett 303 ponttal. A harmadik Esteban Guerrieri a 267 pontjával beérhetetlen volt Norbinak, de

Michelisz 246 pontjával így is negyedik lett a bajnokságban,

mindössze egy-egy ponttal Jean-Karl Vernay és Pepe Oriola, és négy-néggyel Thed Björk és Rob Huff mögött. A csapatok között Muller és Björk teamje három ponttal végül megelőzte Michelisz és Tarquini csapatát.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Szuperáramvonalas szedán lett a Hyundai Ioniq 6