Sem a Macan, sem a 911 Vision Safari nem jutott tovább a fizikai modell elkészítésénél, ezek a kocsik már megmaradnak egyedi darabnak illetve makettnek.
A Porsche már a '70-es években is indított terepre felkészített versenyautókat afrikai raliversenyeken. 1984-ben Párizs-Dakar Rallyt nyertek egy átalakított 911-essel, majd egy 959-essel 1986-ban meg is tudta ismételni ezt a győzelmet. Ezek a sportsikerek ihlették az alábbi két dizájntanulmányt.
2012 Porsche 911 Vision Safari
Ahogy Michael Maurer , a Porsche vezető dizájnere mondja, “Úgy hisszük, nemigen van más autómárka, amely a Porschénél hitelesebben lenne képes egybegyúrni a sportkocsik és az off-road autózás jellegzetességeit". Ez a megfogalmazás kicsit elgondolkodtatja az embert, hiszen ha egy terepjáró Porsche hitelességét vesszük a csúcsnak ebben a műfajban, akkor hová tegyük a Subarut, Mitsubishit, Toyotát - az viszont igaz, hogy a sivatagban poroló 911-esek mélyen beégtek minden autórajongó lelkébe, még akkor is, ha életkora miatt csak régi képeken, archív felvételeken láthatta futni ezeket a kocsikat.
Nyolc éve egy 991-es kódjelű modell átalakításával a Porsche megmutatta, hogy nézne ki ma egy off-roadra felkészített 911-es. A megemelt futóművű, masszív lökhárítókkal felszerelt, becsövezett, versenyüléses autó kapott egy műtárgynak is beillő utastéri óriás hűtőventilátort is, mely fölött egy polcon lehetett elhelyezni száradni a beizzadt bukósisakokat. A 911 Vision Safari tudomásunk szerint nem járt Afrikában, viszont a weissach-i fejlesztőközpont SUV-oknak épített tesztpályáján kipróbálták és pár driftkört is lecsaptak vele, mielőtt a gyári múzeum raktárába került.
2013 Porsche Macan Vision Safari
Ebből talán még piaci siker is lehetett volna! A háromajtós Macan eszméletlen jól néz ki. A rövidítéssel a modell szerencsésen elvesztette az Audi Q5-alapokkal együtt megkapott polgári arányokat és egy nagyon izgalmas terep-sport-kupé lett belőle. A kocsiról a Porsche Unseen című könyvben úgy beszélnek a dizájnerek, mint egy, szintén a sportsikerek előtt tisztelgő tanulmányról, de a makett elkészítésének időpontját és a Macan 2014-es bemutatását összevetve úgy gondoljuk, nagyon is komoly szándék lehetett az autó valódi termékké fejlesztésére annak idején.
A háromajtós Macanból aztán nem lett szériamodell, a marketing valószínűleg meggyőzte a menedzsmentet, hogy ha valaki kevés ajtós sportos Porschét akar venni, inkább a klasszikus típusokat választja, nem egy rövid SUV-ot. De mi azért nem vagyunk ebben annyira biztosak.