Ebben az évtizedben még biztosan megmarad minden Stellantis-brand, Alfától Vauxhallig.

Carlos Tavares, az olasz, francia és amerikai autómárkákat tömörítő, idén létrejött Stellantis cégbirodalom ügyvezetője egy online konferencián leszögezte: az összes márkájuk kapott egy évtizedet arra, hogy bizonyítsa életképességét. Ahogy fogalmazott, mind a 14 brandjüket szeretik és mivel nem szokás megölni, akiket szeretünk, a Stellantis sem fog ilyet csinálni.

Így hát az összes márka előtt nyitva áll a lehetőség, hogy az autóipar és az autópiac jelenlegi hatalmas változásait kihasználva, illetve azokra reagálva elkészítsen, és végigcsináljon egy tízéves üzleti tervet. Sem a jelenleg mindössze két modellel (amelyek közül az egyik a tizenhetedik évébe lépett 300-as!) rendelkező és azokkal is főként a hazai piacán jelenlévő Chrysler, de még az olasz piacra visszaszorult és mindössze az egyetlen Ypsilonnal fuldokló Lancia sincs veszélyben.

Tavares szerint az autóiparban példátlan ez a tíz évre előre tekintő belső stabilitás. Úgy gondolja, egy ilyen biztonságos környezetben minden márkájuk nyugodtan dolgozhat, aztán majd "ha nyernek, megtapsoljuk őket, ha veszítenek; nos, akkor majd meglátjuk, mit csinálunk".

Carlos Tavares (kép: Wikimedia Commons)

A Stellantis egyes márkái vezetésének mindenesetre nem lesz könnyű dolga. Tavares úgy látja, hogy a cégcsoport előtti legnagyobb növekedési lehetőségeket "Afrika, Ázsia, Latin-Amerika és a Közel-Kelet tartogatja, valamint India is ígéretes", ugyanakkor pont a hatalmas kínai piacon, minden autógyártó első számú célpiacán nem tudott sem az FCA, sem a PSA korábban komoly sikereket elérni.

A fő feladat tehát, hogy a 14 márkát, köztük sok olyat, amelyek legfőbb tőkéje az a tradicionális és kulturális érték, amelyet elsősorban anyaországukban birtokolnak, valahogy eladják ezeken az új piacokon. Nehéz lesz, még akkor is, ha tíz évet kaptak erre!

(A Stellantis autómárkái:  Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall)

A Stellantis menedzsmentjének nem minden döntése ilyen megnyugtató ám:

Ha egy autógyárban költséget akarnál megspórolni, te is a vécék számának csökkentésével kezdenéd?

A Stellantis szerint a túl sok gyári klotyó lehet az egyik oka, hogy a Fiat olaszországi gyárai négyszer drágábban termelnek, mint a spanyol vagy francia üzemek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés