Generációkon keresztül az Avensis volt a középkategóriás modell a Toyota kínálatában, ám a jelenlegi széria kifutásával nem kap utódot, a helyét a Camry legújabb kiadása veszi át. Hibrid hajtással és tágas utastérrel jön Európába a Toyota nagyautója.

1982 óta immár a nyolcadik generációjánál jár a Toyota Camry, amit a kétezres évek közepén nálunk is lehetett kapni. A kereslet csökkenésével kivezették az európai piacról, most azonban visszatér, hogy átvegye az Avensis helyét, és minden eddiginél tágasabb utastérrel és hatékony hibrid hajtással állítson konkurenciát a Passatnak és társainak.

A méreteivel nem lesz gond,

a 4,89 méter hosszú Camry tizennégy centivel hosszabb, mint az Avensis, az 1,84 méteres szélessége és 1,45 méteres magassága három centivel szélesebb, és ugyanennyivel alacsonyabb is nála. A 2,83 méteres tengelytávja is bővebb 12,5 centivel, ami a tágas utastér titka, és a Camry valóban óriási lábteret kínál hátul, a csomagtér 524 literes.

A dizájnja is emlékezetesebb lett,

az arányos limuzinformát LED-es fényszórókkal és hatalmas légbeömlős első lökhárítóval tették megjegyezhetővé. Az utastérben inkább a letisztultság fog tetszeni, itt a számlapok közé 7 colos fedélzeti számítógép került, a középkonzol érintőképernyője 8 colos, és még egy 10 colos színes head-up display is vetít a szélvédőre.

2,5 literes, négyhengeres benzinmotorja 177 lóerőre és 221 Nm-re képes, ehhez kapcsolódik az elektromotor, a kombinát teljesítmény 218 lóerő. A Camry ezzel 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, és bár a végsebességét 180 km/órára korlátozták, a 4,2 l/100 km-es fogyasztása ígéretes.

Az extrákról egyelőre nem ejtett szót a Toyota, de az új Camry is megkapja a márka vezetéssegítő rendszereit, így a gyalogosfelismerős autonóm vészfékrendszer, a távolságtartó tempomat, a sávelhagyást megakadályozó, a holttérfigyelő és a táblafelismerő mind benne lesznek.

Nézd meg az előző generációkat is:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon