A Toyota egyik legnépszerűbb modellje a RAV4, aminek hamarosan érkezik az ötödik generációja. A markáns, szögletesebb forma mellé jobb térkihasználást és még hatékonyabb hibrid hajtást kap a japánok szabadidő-terepjárója.
1994-ben az egyik első szabadidő-terepjáróként jelent meg a RAV4, aminek eddigi négy generációjából több mint 8,1 milliót vettek, ma is a világ egyik legkeresettebb SUV-jének számít. Az amerikai piacra a Toyota már leleplezte a legújabb nemzedéket, a párizsi autószalonon pedig azt is megmutatta, mit vehetsz majd meg az európai szalonokban.
Lehet szeretni vagy nem szeretni, de az biztos, hogy az új RAV4 is egyedi formájú lesz, ami megkülönbözteti az egyre több szabadidő-terepjáró között.
A markáns formát kiemelik a szögletes kerékjáratok, és az a lehetőség, hogy a tetőt eltérő színűre, feketére fényezve is lehet kérni. A kerekek legalább 17 colosak, a fényszórók pedig szériában teljesen LED-esek.
Új padlólemezre épül a RAV4,
amivel a karosszériája merevebb és könnyebb lett a korábbinál. A méretei nem változtak, 4,6 méteres hossza csak 5 millimétert csökkent, 1,86 méteres szélessége egy centit nőtt, 1,68 méteres magassága pedig egyet csökkent, amit mérőszalag nélkül lehetetlen volna megmondani.
A tengelytávja három centivel 2,69 méteresre nőtt,
és az utasteret is tágasabbnak ígéri a Toyota, az 580 literes csomagtere érezhető mértékben, 79 literrel nagyobb. Széria a hétcolos érintőképernyő, de akár ennél nagyobb kijelző, plusz hűthető első ülések, vezeték nélküli mobiltöltő, panorámatető, 360 fokos kamerarendszer és JBL prémium hifi is kérhető.
Újdonság a belső visszapillantó tükör, ami alapesetben hagyományos tükörként működik, de a hátsó kamera képét is nézheted rajta, ha magas utasaid vannak, vagy telepakoltad a csomagteret.
Az új RAV4 természetesen hibrid is lehet,
akárcsak az elődje, és ezen a téren is történt előrelépés. A 2,5 literes benzinmotor és elektromotor kombinált teljesítménye 197-ről 222 lóerőre nőtt, amivel 8,1 másodperc alatt gyorsul százra, és 4,5 l/100 km az átlagfogyasztás. Az alapmodell kétliteres benzinmotort kap, kézi vagy fokozatmentes váltóval.
Könnyebb terepre is mehetsz az autóval,
aminek a hasmagasságát 1,5 centivel megnövelték a nagyobb kerekek, és mind a hibrid, mind a benzines változathoz elérhető az összkerékhajtás, ami szükség esetén a nyomaték 80 százalékát a hátsó kerekekhez tudja küldeni. 2018-ban a típus vevőinek 85 százaléka a hibridet kérte, ez várhatóan az új RAV4-nél is folytatódik.