Bár már eltűnt a Supra a Toyota kínálatából, ez a típus még mindig az egyik legkedveltebb a tuningcégek körében. Most egy V12-es motorral szerelt, több mint kilencszáz lóerős példány keresi új tulajdonosát.

1993-ban jelent meg a Toyota Supra ezen generációja, amit 3 literes, soros hathengeres motorral szereltek, 225 lóerővel, vagy két turbóval 280 lóerős változatban is. De ez csak a kiindulási alap volt, ugyanis ez a Supra igencsak kedvelt típus volt a tuningcégek között. A Top Secret műhelyéből származó példány pedig az egyik legextrémebb átalakítás, ami valaha készült belőle.

Kazuhiko Nagata cégének munkája ez a Supra, aminek az eredeti motorját a csak Japánban forgalmazott Toyota Century luxuslimuzin 5 literes V12-esére cserélték. A tizenkét hengeres motor két turbóval igazán izmos lett, hiszen 943 lóerős teljesítményre és 1010 Nm nyomatékra képes. Az erejéhez illően alakították át a külsejét is: elöl 6, hátul 10 centiméterrel szélesítették ki.

2008-ban az olaszországi Nardo tesztpályáján próbálták ki, mire is képes a V12-es Supra. A 12,6 kilométer hosszú, szabályos kör alakú, döntött pályán csak két órájuk volt a kísérletre, de végül Nagata kezei között 358,22 km/órás sebességet ért el a tuningolt Supra. Belegondolni is félelmetes, milyen lehet a kilencszáz lóerős, kézi váltós, hátsókerekes autót ilyen tempónál uralni.

Még érdekesebb, hogy a Top Gear szerint ugyanez a Supra még 1999-ben felállította a nem hivatalos közúti gyorshajtási rekordot az Egyesült Királyságban, amikor hajnali 4-kor 317 km/órával száguldott az M1-es autópályán. Mondani sem kell, hogy az autót nem sokkal később lefoglalták, most azonban egy japán aukción tűnik fel, ahol 18-28 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon