Tíz éve még Európa syörnzülködött a kínai autók töréstesztjein - ma a kínaiak fordulnak el a VW Passattól, mert nem bizonyult elég biztonságosnak egy kínai teszten.
Tíz éve még ilyen videók felett szörnyülködtünk itt a csodálatosan fejlett Európában a kínai autók törésbiztonságán:
A kínai autóipar azóta alaposan kinőtte magát. Olyannyira, hogy szégyenszemre ma már a kínai autóvásárlók választanak inkább más kocsit egy német gyártó ottani piacra tervezett modelljének biztonsága miatt. A kínai biztosítók által szervezett törésteszt-sorozaton vallott csúfos kudarcot az egyik műsorszámban a Volkswagen Passat kínai piacra tervezett változata.
A kocsi (pontosabban annak sofőrbábuja) egy olyan, részleges átfedéses frontális ütközési teszten vérzett el képletesen, amely nem szerepel az európai töréspróbákon. Míg az EuroNCAP és a hivatalos kínai C-NCAP 40 %-os átfedéssel szokta vizsgálni az ütközéseket, ezen a CIRI nevű szervezet által végzett kínai teszten 2019. decemberében 25 %-os átlapolással csapták falhoz a kocsit:
Az akadály végiggyalulta a kocsi bal oldalát, a vezető pedig elcsúszott a légzsák mellett és a műszerfalon csattant szegény feje. A Volkswagen is úgy gondolta, hogy ez nem az igazi, ezért amikor a tavalyi évben végeztek egy modellfrissítést a kínai Passaton, a kocsi kapott egy 62 dollár értékű kiegészítő merevítő-erőterelő elemet is az orrába. Ez a változat már sikeresen teljesítette a megismételt tesztet.
A kínai vevők azonban, úgy tűnik, végérvényesen kiszerettek a VW Passatból. Míg a helyi autópiacot egészében átlagosan 6,8 %-kal vetette vissza a pandémia, a kínai Passat eladásai 32 százalékkal estek vissza.
Forrás: Automotive News, Reuters
Az óriási kínai Passat: