Talán már el is felejtetted, hogy az Aston Martin valaha kínált egy városi kisautót, a Toyota iQ alapjára épülő Cygnet ugyanis rövidéletű kísérlet maradt. Az egyik példányából azonban most egy vevő kérésére igazi zsebrakétát építettek: a Vantage S-ből származó V8-as került bele.

Lehet, hogy szentségtörésként élted meg, amikor sportautói mellé egy városi kiskocsit is felvett a kínálatába az Aston Martin. A zseniális helykihasználású Toyota iQ átépítésével született Cygnet megvásárlása csak a sportautó-tulajdonosok számára volt nyitott, és talán azért sem éltek sokan a lehetőséggel, mert a japán típus eredeti négyhengeres motorját is meghagyták.

Nem lehetett kis feladat, de végül sikerült a Vantage S-ből származó 4,7 literes V8-ast bepréselni az aprócska autóba, a hozzá tartozó hétfokozatú szekvenciális váltóval és fékrendszerrel.

Persze ehhez alaposan át kellett dolgozni az alapokat, a 3,71 méter hosszú Cygnet bukókeretet és jelentős szélesítést kapott, a 19 colos kerekekkel 1,92 méteresre nőtt a szélessége. Az elszánt mérnökök ügyességét dicséri, hogy a súlyelosztás a tökéletes fele-fele lett az első és hátsó kerekeken, a nyolchengeres motor pedig igazi sportautó módjára az utóbbiakat hajtja.

Recaro kagylóülések és tűzoltó készülék is került a törpe Aston Martinban, ami ezzel a versenypályán sem vallana szégyent.

Nem is véletlen, hogy a legkülönlegesebb autókat felvonultató goodwoodi fesztiválon hajtották meg elsőként a közönség előtt. Még nem tudni, mire használja majd a tulajdonosa, de biztosan nem hagynánk a garázsban porosodni, ha sikerülne rendszámot intézni rá, akkor legalábbis bevásárolni jó eséllyel ezzel járnánk.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon