Visszatér a Forma–1 Európába a hétvégén, a barcelonai futammal. Folytatódik a Red Bull–Ferrari és a Verstappen–Leclerc csata, amelyben minden szereplő talál a korábbi barcelonai futamokhoz kapcsolódó pozitív jeleket.

  • Max Verstappen ezen a pályán lett a sportág történetének legfiatalabb futamgyőztese még 2016-ban. Akkoriban egy sajátos sorozatot produkált a Spanyol Nagydíj: Verstappen tíz év alatt a tizedik különböző győztes volt.
  • A másik Red Bull-pilóta, Sergio Perez azzal dicsekedhet, hogy az összes idei időmérőn nála mérték a top speedet.
  • Az RB amúgy is parádés az időmérőkön: a 2018-as Orosz GP óta mindig ott volt a Q3-ban, ami 70 futamot jelent sorozatban – ez a leghosszabb az F1-ben.
  • Összesen öt pilóta van, aki egyetlen idei futam első körében sem veszített még pozíciót, de közülük Verstappen az egyetlen, aki rendre eljutott a Q3-ba (a többiek: Esteban Ocon, Nicholas Latifi, Alex Albon és Mick Schumacher).
  • Mi a helyzet a bokszkiállásokkal? Az idei kilenc leggyorsabból hat Red Bullé, Miamiban történetesen Sergio Perezé lett az első kettő: 2:33 és 2:37 másodperc.
  • Verstappen a második mesterhármasát érheti el futamgyőzelmekből, és először három különböző pályán, miután a tavalyi triplázáskor kétszer a Red Bull Ringen nyert.

Ferrari, Barcelona, spanyolok

  • A Ferrari sajátos adatokat is előásott a futam előtt, például azt, hogy Barcelonában 68 park van, amelyek a város területének tíz százalékát fedik. A legnagyobb a Collserola, a legismertebb talán a Parc Güell, benne Gaudí építményeivel, illetve a várostól nem messze található a Portaventura – a Ferrari Land otthona.
  • Előkerült az 1992-es barcelonai olimpia is, amelynek az országúti kerékpározás férfi csapat időfutamát a Circuit de Catalunyán rendezték. A kereken száz kilométeres versenyt német, olasz, francia sorrendben intették le.
  • Azért az F1-re is gondolt a Ferrari, például Fernando Alonsóra, aki a sportág történetének 13 spanyol pilótája közül az egyetlen világbajnok volt, és 11 futamot nyert a vörösökkel. Carlos Sainz indult a második legtöbb versenyen (145), gyűjtötte a második legtöbb pontot (574,5) és dobogót (9) a spanyolok közül. A legtöbb Ferrarit viszont Marc Gene vezette az F1 Clienti programban végzett munkája révén, és végül megemlékeztek még Alfonso de Portagóra is, aki 1956-ban és 1957-ben szolgálta a Scuderiát.

(Forrás: Red Bull Racing, Ferrari, borítókép: GettyImages)

Ez történt legutóbb:

És ezt olvastad már?
Hallanod kell, hogyan szól a Forma–1-es motorral szerelt szupersportautó