Ha esetleg nem lenne világos, mennyire szenved a négyszeres világbajnok a Ferrarival, a Ferrarinál, akkor ez tökéletesen szemléltetni fogja.

Sebastian Vettel már az elmúlt idényben is szenvedett a Ferrarival, azonban nem annyira látványosan, mint idén. Az SF1000 konstrukciója a motortól kezdve az aerodinamikai elemeken át a kasztniig kész tragédia, az eredmények nem is jönnek – tegyük hozzá, ebben azért a német is benne van egy kicsit.

Ugyanakkor csapattársa, Charles Leclerc valahogy mégis képes olykor-olykor a mezőny első felében végezni elvileg ugyanazzal az autóval, bár ebben a német egyáltalán nem biztos:{{https://player.hu/auto-motor-2/vettel-a-ferrarinak-nehany-idiota-soha-nem-jonne-ra-ketlem-hogy-komplett-idiota-lennek/}}

Jelenleg Vettel fényévekre van a dobogótól, ráadásul olyan mélységeket ért el, amilyenekre csak pályafutása legelején volt példa. A 33 éves pilóta ugyanis öt nap híján egy éve nem állt dobogón:

utoljára a 2019. október 27-i Mexikói Nagydíjon ért el pódiumot érő második helyezést, azóta viszont semmit, pedig eltelt egy év és 16 futam – a legutóbbi Emilia Romagna-i Nagydíjon a 12. lett.

Ehhez hasonlóan hosszú kihagyása pályafutása legelején volt csak a németnek, akkor a 2007. június 17-i Amerikai Nagydíjon való debütálása után a 2008 szeptemberében megrendezett Olasz Nagydíjig kellett várni dobogós helyezésére, akkor futam győztes lesz – ez akkor 21 futamot jelentett pódium nélkül.

A négyszeres világbajnok kálváriája Maranellóban azonban az szezon végén véget ér, jövőre ugyanis már az Aston Martin csapatát fogja erősíteni.

Az Aston Martin csak kihasználja Vettelt?

Helmut Marko szerint komoly kockázatot vállalt Vettel az Aston Martinnal.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

További cikkeink a témában