Ha esetleg nem lenne világos, mennyire szenved a négyszeres világbajnok a Ferrarival, a Ferrarinál, akkor ez tökéletesen szemléltetni fogja.
Sebastian Vettel már az elmúlt idényben is szenvedett a Ferrarival, azonban nem annyira látványosan, mint idén. Az SF1000 konstrukciója a motortól kezdve az aerodinamikai elemeken át a kasztniig kész tragédia, az eredmények nem is jönnek – tegyük hozzá, ebben azért a német is benne van egy kicsit.
Ugyanakkor csapattársa, Charles Leclerc valahogy mégis képes olykor-olykor a mezőny első felében végezni elvileg ugyanazzal az autóval, bár ebben a német egyáltalán nem biztos:{{https://player.hu/auto-motor-2/vettel-a-ferrarinak-nehany-idiota-soha-nem-jonne-ra-ketlem-hogy-komplett-idiota-lennek/}}
Jelenleg Vettel fényévekre van a dobogótól, ráadásul olyan mélységeket ért el, amilyenekre csak pályafutása legelején volt példa. A 33 éves pilóta ugyanis öt nap híján egy éve nem állt dobogón:
utoljára a 2019. október 27-i Mexikói Nagydíjon ért el pódiumot érő második helyezést, azóta viszont semmit, pedig eltelt egy év és 16 futam – a legutóbbi Emilia Romagna-i Nagydíjon a 12. lett.
Ehhez hasonlóan hosszú kihagyása pályafutása legelején volt csak a németnek, akkor a 2007. június 17-i Amerikai Nagydíjon való debütálása után a 2008 szeptemberében megrendezett Olasz Nagydíjig kellett várni dobogós helyezésére, akkor futam győztes lesz – ez akkor 21 futamot jelentett pódium nélkül.
A négyszeres világbajnok kálváriája Maranellóban azonban az szezon végén véget ér, jövőre ugyanis már az Aston Martin csapatát fogja erősíteni.
(Fotó: Getty Images)