A Vinfast két elektromos SUV-val és egy akkumulátor-bérleti konstrukcióval támadja be a komplett nyugati villanyautó-ipart.

1993-ban Phạm Nhật Vượng, vietnámi üzletember Ukrajnában megalapította a Technocom nevű céget, ami szárított tésztaételek gyártásával foglalkozott. Aztán történt egy's más, és ebből a cégből felépült Vietnám legnagyobb iparvállalata, a Vingroup, amely Vinfast néven 2017-ben létrehozta Vietnám első saját autómárkáját

A Vinfast prototípus-szintű járműveivel személyesen is találkoztam a pandémia előtti utolsó Párizsi Autószalonon. Ezek még benzines autók voltak, de a Vinfast már továbblépett. Tavaly már a vietnámi autópiac ötödik legnépszerűbb márkájává váltak, 250 ezer darabos éves kapacitású üzemük mellett nemrég elkezdték építeni második autógyárukat is. 2022-ben pedig elektromos szabadidőautókat akarnak piacra dobni az USA-ban, Németországban, Franciaországban és Hollandiában.

Vinfast VF32
Vinfast VF33

A Vinfast úgy gondolja, autói azért lehetnek különösen vonzóak az amerikai és európai vevők számára, mert nem kell majd kifizetniük az akkumulátor árát. A Renault korábbi konstrukciójához hasonlóan a villanyautók értékének legnagyobb hányadát adó alkatrészt havi bérleti díjért használhatják, a Vinfast pedig vállalja, hogy ha az akku kapacitása az eredeti érték 70%-ára csökken, újra cseréli az elöregedett áramforrást.

A VF33 beltere

A két exportra szánt Vinfast-modell, a VF32 és VF33 divatos, kellemes megjelenésű villanyautók. A teljesítmény-adatok alapján is versenyképesek tűnnek a hasonló jellegű elektromos autókkal: 300 kW-nyi motorteljesítményt és 500 km feletti hatótávot ígérnek. A kérdés már csak annyi, hogy minőségben is tudják-e hozni a konkurencia szintjét, illetve hogy az agyontelített piacon, a Tesla és a klasszikus márkák valamint a semmiből érkező kínai új gyártók szemre, árra vonzó elektromos modelljei mellett mit szólnak majd a vevők a Vietnámi Szocialista Köztársaságból érkező alternatívákhoz.

A Vinfast modellek fomája is olasz tervezők munkája, de van villanyautó, ami sokkal-sokkal olaszabb bír lenni:

Az olasz dizájn az elektromos autózás korában is verhetetlen – Fiat 500e-teszt

Annyira cuki, annyira részletgazdag, annyira megunhatatlan, hogy szinte észre sem veszed, mennyire jó villanyautónak is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés