A Kona EV nagyon viszi a Hyundai pénzét: ez már a második visszahívás a tűzveszély ügyében és volt már egy harmadik is, fékproblémák miatt.
A Hyundai világszerte 82 ezer elektromos autót, köztük 76 ezer Kona EV-t és Ioniq-okat valamint Elec City típusú buszokat rendel be felülvizsgálatra illetve az akkumulátor töltését vezérlő elektronika lecserélésére. A visszahívás oka, hogy az akku esetleg kigyulladhat gyorstöltés közben.
Ugyanezzel a problémával kapcsolatban tavaly októberben már volt egy korábbi visszahívási akció is, de a javítás nem sikerülhetett valami fényesen, mert idén januárban egy elvileg már kijavított Kona gyulladt ki. Emiatt a baleset miatt a dél-koreai szakhatóság indított is egy vizsgálatot azzal kapcsolatban, hogy mi a fene is van ezekkel a villanyautókkal. Világszerte összesen 15 Kona EV-vel kapcsolatos tűzesetet jelentettek, 11-et Koreából, kettőt Kanadából, egyet-egyet pedig Finnországból illetve Ausztriából.
A Kona EV akkumulátorait szállító szintén koreai LG Energy Solution közleményt adott ki az üggyel kapcsolatban. Ők azt mondják, a probléma oka, hogy a Hyundai Motor nem követte az LG ajánlásait a gyorstöltési folyamat menedzselésének beállításában. A tüzeket tehát szerintük nem akkumulátorhiba, hanem a töltésmenedzsment rossz programozása okozza.
Az akkugondok mellett tavaly év végén fékszoftver-problémák miatt is be kellett rendelni a szervizbe pár tízezer kocsit. A Kona EV-kkel kapcsolatos visszahívási kampányok teljes költségét a Hyundai egytrillió koreai wonra, azaz 900 millió dollárra, mintegy 265 milliárd forintra(!) becsüli.