A sorozatgyártás előtt a bogárhátú Volkswagen első prototípusait még a Porsche stuttgarti műhelyében szerelték össze, és volt, amelyikbe Porsche-motor került. A széria egyetlen fennmaradt példányának felújításával most készültek el.

Ferdinand Porschét tartják a bogárhátú Volkswagen tervezőjének, és a német népautó első példányait a stuttgarti műhelyében szerelték össze 1939-ben. Az előszériás darabok közül némelyik érdekessége az volt, hogy egy Porsche-sportautó, a Berlin és Róma közti autóversenyre épült Type 64 motorja került bele, 32 lóerős teljesítménnyel.

A Porsche-motoros bogárhátúval Ferdinand Porsche és a fia rendszeresen jártak Stuttgartból Berlinbe, valamint a Volkswagen wolfsburgi gyárába, ami még épült akkoriban.

Az erősebb motorral a Volkswagen 39 néven emlegetett prototípus 145 km/órás sebességre is képes volt,

ami akkoriban jelentősnek számított az eredeti modell 100 km/órás tervezett tempójához képest.

A hátsó szélvédő formájáról perecablakosnak hívott Bogár prototípusából 14 példány készült, és abból csak egyetlen egy darab maradt fenn.

Az 1-00003-as számú autót a története szerint az autót Berlinbe vitték, a Német Munkafront főhadiszállására, hogy az új népautót népszerűsítsék vele. A második világháború után romos állapotban került elő, majd 1948-ban eladták egy hamburgi gyűjtőnek.

A következő évtizedekben szürkére festették, és modern cserealkatrészekkel tartották fenn, majd öt évvel ezelőtt került Thomas König és Oliver Schmidt, a hamburgi Prototype múzeum alapítóinak birtokába.

A restaurálása három évig tartott, több alkatrészét is újra kellett gyártani, de mára visszanyerte eredeti fényét, és éppen úgy néz ki, mint amikor a Porschénél elkészült.

Ez is érdekelhet:

Olyan menő ez a modernizált Bogár, hogy szinte már Porsche

Hasonló lehet vezetni, mint a klasszikus Porschéket.

És ezt olvastad már?
Idén is eljön a karácsony, de semmi pánik, mutatjuk a tuti tippeket!
További cikkeink a témában