Már a genfi szalon nyitása előtt leleplezte kupészerű négyajtósát a Volkswagen. A CC utódja az Arteon nevet kapta, és sokkal látványosabb lett az alapokat adó középkategóriásnál.

A Passat négyajtós kupéjaként indult a CC, ami most még jobban elkülönült az alapjait adó középkategóriástól. A neve Arteon lett, és a formája is lenyűgöző, szinte egy az egyben valóra váltották a két évvel ezelőtti Sports Coupé Concept tanulmányautó vonalvezetését. Az biztos, hogy nem fogod összetéveszteni egy Passattal.

Szép nagy autó lett az Arteon, ami 4,86 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,43 méter magas, ezzel hat centivel hosszabb, másféllel szélesebb és eggyel magasabb az elődjénél. A tengelytávja öt centivel hosszabb, ezért az utastere még tágasabb lesz, mint a Passatban, és a csomagtere is elég nagy, 563 literes, ami egészen 1557 literig bővíthető.

Az Arteon mindent megkap, amit a Volkswagen ma kínálni tud, így a 12,3 colos képernyővel helyettesített műszeregység, a 9,2 colos, üveggel borított érintőképernyő, valamint a számos vezetéssegítő rendszer sem hiányozhat belőle. A szellőzőnyílások itt is a műszerfal teljes szélességét elfoglalják, aminek egy kis időmérő óra ad elegáns képet.

Már az alapmodell is 150 lóerős az 1.5 TSI-vel, ezt követi a 2.0 TSI 190 lóerős változata. De a legizgalmasabb a csúcsmodell, 280 lóerős 2.0 TSI-vel, DSG váltóval és 4Motion összkerékhajtással. Ha a dízel jön be jobban, akkor a 2.0 TDI három változatban kapható, 150, 190 és 240 lóerővel. Az Arteon elsőként a genfi szalonon mutatja meg magát neked.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

WhatsApp-üzenetek miatt kerülhet komoly bajba az F1 az Andretti-ügyben

Hogyan lehet egy veterán autónak tökéletes fényezése? Így

Egy csepp aerodinamika – 40 éves az Opel Kadett E

További cikkeink a témában