A látszattal ellentétben az új Multivan már nem a Transporter csinosított változata, hanem a Volkswagen moduláris padlólemezére épülő vadonatúj kisbusz, aminek egyterűként is helyt kell állnia.

A Multivan mindig is a Transporter személyautósabb változatának számított, de a Volkswagen most változtat ezen, és önálló modellként dobja piacra a kisbusz legújabb generációját. A haszonjármű Transporter továbbra is a T6.1-ként ismert típus marad a kínálatban, amíg néhány éven belül el nem készül a Forddal közösen fejlesztett utódja.

A Volkswagen mostanáig ezt a Multivant kínálta

A T6-os széria eddig azt a műszaki alapot használta, ami még a T5-tel jelent meg 2003-ban, a vadonatúj Multivan azonban a Volkswagen moduláris padlólemezére, az MQB-re épül, ezért nemcsak formájával, hanem technikájával is személyautósabb lesz, ami nem véletlen, hiszen

a hétüléses, tolóajtós modellnek a kifutott Sharan utódjaként is helyt kell állnia a piacon.

Az újdonságról első ránézésre megmondod, hogy egy Multivan, de azért modernebb és menőbb lett a formája az elődjénél.

A motorházfedél és a szélvédő vonala inkább az egyterű modelleket idézi, a jellegzetes kétszínű fényezés pedig már az elődjén is jól mutatott. Széria a LED-es fényszóró, opcióként fénycsíkos maszk és mátrixfényszóró is elérhető.

A méretével nem marad alul az új Multivan, hiszen már az alapmodellje is 4,97 méter hosszú,

a nyújtott változata a 20 centivel nagyobb hátsó túlnyúlással 5,17 méteres. A tengelytávja minden esetben 3,12 méter. Az előző Multivan egyébként 4,9 és 5,3 méter hosszú változatban készül, a Sharan pedig 4,85 méteres volt.

A műszerfal érdekessége, hogy a Volkswagen legújabb modelljeiből ismerős 10,25 colos műszeregység és 10 colos érintőképernyő közé került az apró váltókar, ezért szabad az átjárás az első ülések között.

A klímát érintőfelületen lehet kezelni, az opciók közt panorámatetőt és 14 hangszórós Harman Kardon hifit is találunk.

A tolóajtóval eleve praktikus a Multivan, aminek a második sorában két fotelt, a harmadik sorban pedig a korábbi modell üléspadja helyett három különálló ülést találunk, ezeket egyesével lehet tologatni vagy kiszerelni.

A második sor ülései megfordíthatók, egy többféleképpen elhelyezhető asztalkával társalgót alakíthatunk ki az autó hátuljában.

A csomagtartó már alapesetben is elég nagy, hét ülés mögött 469 literes, a nyújtott modellben 763 literrel számolhatunk.

A hátsó ülések ledönthetők vagy akár ki is szerelhetők, ekkor a raktér maximum mérete 3672 liter a kisebb és 4005 liter a nagyobb modellben. A csomagtérajtó elektromos mozgatású, és láblendítésre is nyitható.

Az új padlólemeznek köszönhetően a Multivan motorkínálata is személyautós, például már plug-in hibrid változat is rendelhető.

A Passat GTE-ből ismerős technika a 150 lóerős 1.4 TSI-ből és egy 115 lóerős elektromotorból áll, a teljesítménye 218 lóerő, a maximum nyomatéka 350 Nm. A 13 kilowattórás akkumulátorról 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.

Az alapmodellt az 1,5 literes TSI-vel szerelik, ami 136 lóerőre és 220 Nm-re képes, és kérhető a 2.0 TSI is, 204 lóerővel és 320 Nm-rel, a hétfokozatú duplakuplungos váltó mindenképpen széria. A Volkswagen a dízelt sem vetette el,

a 150 lóerős 2.0 TDI-vel is kapható lesz a Multivan, amit 2-es szintű önvezetésre alkalmas asszisztensekkel is felszerelnek.

Az Opel is hasonlót lépett a Zafirával:

Ez a hétüléses Volkswagen is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Végre egy balesetmegelőzési kampányvideó, ami úgy szörnyű, ahogy szörnyűnek kell lennie