A látszattal ellentétben az új Multivan már nem a Transporter csinosított változata, hanem a Volkswagen moduláris padlólemezére épülő vadonatúj kisbusz, aminek egyterűként is helyt kell állnia.
A Multivan mindig is a Transporter személyautósabb változatának számított, de a Volkswagen most változtat ezen, és önálló modellként dobja piacra a kisbusz legújabb generációját. A haszonjármű Transporter továbbra is a T6.1-ként ismert típus marad a kínálatban, amíg néhány éven belül el nem készül a Forddal közösen fejlesztett utódja.
A T6-os széria eddig azt a műszaki alapot használta, ami még a T5-tel jelent meg 2003-ban, a vadonatúj Multivan azonban a Volkswagen moduláris padlólemezére, az MQB-re épül, ezért nemcsak formájával, hanem technikájával is személyautósabb lesz, ami nem véletlen, hiszen
a hétüléses, tolóajtós modellnek a kifutott Sharan utódjaként is helyt kell állnia a piacon.
Az újdonságról első ránézésre megmondod, hogy egy Multivan, de azért modernebb és menőbb lett a formája az elődjénél.
A motorházfedél és a szélvédő vonala inkább az egyterű modelleket idézi, a jellegzetes kétszínű fényezés pedig már az elődjén is jól mutatott. Széria a LED-es fényszóró, opcióként fénycsíkos maszk és mátrixfényszóró is elérhető.
A méretével nem marad alul az új Multivan, hiszen már az alapmodellje is 4,97 méter hosszú,
a nyújtott változata a 20 centivel nagyobb hátsó túlnyúlással 5,17 méteres. A tengelytávja minden esetben 3,12 méter. Az előző Multivan egyébként 4,9 és 5,3 méter hosszú változatban készül, a Sharan pedig 4,85 méteres volt.
A műszerfal érdekessége, hogy a Volkswagen legújabb modelljeiből ismerős 10,25 colos műszeregység és 10 colos érintőképernyő közé került az apró váltókar, ezért szabad az átjárás az első ülések között.A klímát érintőfelületen lehet kezelni, az opciók közt panorámatetőt és 14 hangszórós Harman Kardon hifit is találunk.
A tolóajtóval eleve praktikus a Multivan, aminek a második sorában két fotelt, a harmadik sorban pedig a korábbi modell üléspadja helyett három különálló ülést találunk, ezeket egyesével lehet tologatni vagy kiszerelni.
A második sor ülései megfordíthatók, egy többféleképpen elhelyezhető asztalkával társalgót alakíthatunk ki az autó hátuljában.
A csomagtartó már alapesetben is elég nagy, hét ülés mögött 469 literes, a nyújtott modellben 763 literrel számolhatunk.
A hátsó ülések ledönthetők vagy akár ki is szerelhetők, ekkor a raktér maximum mérete 3672 liter a kisebb és 4005 liter a nagyobb modellben. A csomagtérajtó elektromos mozgatású, és láblendítésre is nyitható.
Az új padlólemeznek köszönhetően a Multivan motorkínálata is személyautós, például már plug-in hibrid változat is rendelhető.
A Passat GTE-ből ismerős technika a 150 lóerős 1.4 TSI-ből és egy 115 lóerős elektromotorból áll, a teljesítménye 218 lóerő, a maximum nyomatéka 350 Nm. A 13 kilowattórás akkumulátorról 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.
Az alapmodellt az 1,5 literes TSI-vel szerelik, ami 136 lóerőre és 220 Nm-re képes, és kérhető a 2.0 TSI is, 204 lóerővel és 320 Nm-rel, a hétfokozatú duplakuplungos váltó mindenképpen széria. A Volkswagen a dízelt sem vetette el,
a 150 lóerős 2.0 TDI-vel is kapható lesz a Multivan, amit 2-es szintű önvezetésre alkalmas asszisztensekkel is felszerelnek.