Távolról sem egy guruló luxuslakosztály a Volkswagen Type 2 Westfalia, de a kinyitható sátortetős fehér furgon tökéletes állapotú berendezése remekül megidézi a hetvenes évek hangulatát, és már 1975 óta készen áll a kalandra.
1950 márciusában kezdődött meg a Volkswagen Type 2-es gyártása, mely egyértelműen egy korszak meghatározó autója lett. Sokan nem is haszongépjárműként ismerik, hanem hippibusz formájában, a szabadság és a sokszínűség szimbóluma lett a barátságos arcú furgon. Platós és személyszállító változatai mellett nem maradt el a felfedezésre felkészített verzió sem.
Ággyá alakítható étkezősarokkal és kis konyhával berendezve, a kinyitott tetősátor alatt további alvóhelyeket nyitva akár négyen is kényelmesen szundíthatnak a T2-esben.
Ennek berendezését a Westfalia készítette, amely a mai napig foglalkozik kempinghez használt kiegészítőkkel és alakít át autókat ilyen célra. Ehhez mérten a hetvenes évek közepén gyártott Transporter is mindent tud, ami a korszakban elvárható volt egy ilyen kisbusztól.
Elektromos hálózatra csatlakoztatható és kiegészítő fűtés is van benne, valamint praktikus tárolóhelyek sokaságát rejti a tolóajtós mobil élettér. A konyhapulton mosogató található, az oldaláról pedig kis asztalka hajtható ki. Ehhez már tényleg csak egy megfelelő kotyogós kávéfőző kell.
Fűzöld ajtókárpitjai és kockás szövete, valamint a famintázatú bútorok remek hangulati elemek a beltérben.
Elrendezése annyira innovatív volt, hogy a Volkswagen után több hasonló autó is megjelent a haszongépjárművek piacán. Leginkább a Chevrolet Corvair 95 Corvan hasonlított rá, melyben a Corvair alapjait használták. A VW a Bogár farmotorját tartotta meg, a vezetőt pedig az első tengely fölé helyezte, így nagy raktér alakítható ki a kettő közötti területen.
Ez is érdekelhet: