Nem mai gyártmány, de érdemes megemlékezni róla, hiszen a T6 Roadster Concept annyira őrült, hogy ha valamire, akkor erre biztosan nem számítottál volna a Volvótól. 2005-ben mutatták be, és sajnos csak ez az egy példánya készült el, akárcsak a két utódjának.
A kétezres évekre már javában tartott a retró divatja az autóiparban. Szériában készült az új MINI Cooper és a Volkswagen New Beetle, és olyan érdekességek is, mint a Chrysler PT Cruiser és a Ford Thunderbird. De ha van olyan márka, amitől nem számítottál volna retró autóra, az a biztonságos családi autóiról elhíresült Volvo volt.
2005-ben aztán kijöttek ezzel a teremtménnyel, amit T6 Roadster Concept névre kereszteltek.
A hot rod divatja ugyanis sosem hagyott alább az Egyesült Államokban, a múlt század eleji veteránokból ültetett sportgépeket építeni mindig is menőnek számított.
A Volvo koncepciójának tervezőit is egy másik hasonló modell, a Plymouth Prowler ihlethette.
Ahhoz hasonlóan a T6 Roadster is sárvédő nélküli kerekeket kapott, csónakszerű formáját a nagy Volvo-maszk teszi felismerhetővé, a dupla buborék üvegtető pedig még érdekesebbé. A belső tér egészen letisztult, bár az ötfokozatú automata váltó karja és a bőrülések modernebbek a kelleténél, de a kormánykerék már rájátszik a retró hatásra.
Az erőnek pedig nem volt híján a prototípus, amibe a Volvo S80-ból származó 2,9 literes, soros hathengeres biturbó benzinmotor került, kereken 300 lóerővel.
A motort az ülések mögé építették be, és a meggyőzően széles hátsó kerekeket hajtotta, amivel a T6 akár 330 km/órás sebességre is képes volt. Csak ez az egy példány épült belőle.
A prototípus készítői a következő években is előjöttek Volvókra épített hot rod koncepciókkal. 2006-ban jelent meg a V8 Speedster, aminek a motorja a nevéhez illően az XC90-ből ismert 4,4 literes V8-as volt, 345 lóerővel, az utastere pedig kellemesen modern lett.
2008-ban pedig elkészült a Jakob, amit a Volvo megalapításának nyolcvanadik évfordulójára szántak, orrába épített 2,4 literes öthengerese 265 lóerőt teljesített, és nemcsak a formája volt extrémebb, de a belső tere is ennek volt a leginkább retró stílusú a három koncepció közül.
Nem készült ennél több Volvo hot rod, de a három prototípus is elég ahhoz, hogy ne tudjunk dönteni közülük, ha csak egy állhatna a garázsunk előtt.