A Volvo régóta gyárt szabadidős kombikat Cross Country néven, és ezt a receptet gondolták tovább ehhez az XC70-ből épült tanulmányautóhoz.

A kétezres évek közepére már elég népszerű volt a Volvo szabadidős kombija, a V70 Cross Country ahhoz, hogy külön modellsorozattá váljon, ekkor kapta a meg az XC70 nevet. A Volvo pedig egy egészen extrém változatot is épített belőle, amit All Terrain Concept névre keresztelt, és 2005-ben a Las Vegas-i tuningshow-n mutatott be.

Az off-road változat már ránézésre is sokkal dögösebb lett, de a Volvo koncepcióján minden részletnek célja van. Az első lökhárítóba nagyteljesítményű csörlőt szereltek, a tetőre masszív csomagtartó és plusz fényszórók kerültek.

Az autóba még egy 1000 wattos generátort is szereltek, amivel a világ végén is lesz áramod.

A légrugós futóművel akár 20 centiméterrel is meg lehet emelni az autót, amire ma már szokványosnak tűnő, de akkor hatalmasnak számító 20 colos kerekek kerültek off-road abroncsokkal.

Az XC70-ben a 2,5 literes, öthengeres benzinmotor dolgozik, de nem abban a 200 lóerős változatban, amivel a szalonokból kikerült.
A prototípushoz az öthengeres motornak azt a változatát vették elő, ami a V70 R-ben dolgozott, de a Focus ST-ből is ismerős lehet.

A Volvo sportkombijában 300 lóerőre képes erőforrás a nagyobb turbófeltöltővel, új intercoolerrel és öblösebb kipufogórendszerrel több, mint 400 lóerős lett. Sajnos az All Terrain Concept nem került sorozatgyártásba.

Ez is érdekelhet:

Villanyautónak jó, de Volvónak is jó? – C40 Recharge-teszt

Gyors, kényelmes, szerethető autó a C40 Recharge, de még mindig keresem a választ a kérdésre, hogy mitől is Volvo ez a kocsi, az emblémákon kívül.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában