Tunéziában elég drágák az új autók, ezért egy vállalkozás saját modell helyi gyártásába fogott, és a Jeep riválisának mondott SUV tényleg az autózás minimumát adja.

Még talán nem hallottál róla, de a Wallyscar az első tunéziai autógyártó, amit 2006-ban alapítottak, és 2017-ben mutatták be a második saját modelljüket, amit mostanra már meg is lehet rendelni. Az Iris névre keresztelt jármű egy 3,9 méter hosszú szabadidő-autó, ami a formájával legalább annyira emlékeztet a Jeepre, mint a Trabantra.

Az Iris az egyszerűség jegyében készült, hogy minél olcsóbb legyen, ezért a karosszériája üvegszálas műanyagból épült,

és a jellegéből adódóan rücskös héjat egészen élénk színekben is lehet rendelni. A tető hátsó része levehető, ezzel félig kabrió lehet belőle, és az egyszerű belső tér néhány ismerős részletéből a technikát is kitalálhatod.

A Wallyscar számára a Peugeot Citroën szállítja a motort, a franciák legolcsóbb erőforrását,

az 1,2 literes, háromhengeres benzines szívómotort, ami 82 lóerőre képes. A műanyag karosszériás Iris nem túl nehéz, 940 kilogramm, ezért ezzel a gyengécske motorral is 13,2 másodperc alatt gyorsul százra és 158 km/órás sebességet érhet el, a fogyasztása 6,5 liter százon.

Az alapmodellben csak a legfontosabb felszerelések vannak, de plusz pénzért akár LED-es fényszórók, alufelni, tolatóradar, érintőképernyős rendszer és tolatókamera is kérhető hozzá. Az ára azonban csak a tunéziai újautó-piacon számít olcsónak, 48 ezer dinárt kérnek érte, ami több mint ötmillió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

A Citroën bemutatta a legolcsóbb elektromos autót

Kisebb, mint a Smart, és havi hétezer forintért vihető.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában