A korábbi BMW Forma-1-es csapat mérnökei által tervezett kocsi 1250 kilogrammos és 1200 lóerős, ezzel minden idők legkönnyebb és legerősebb utcai szupersportautója.

Bár elképzelhető, hogy néhány szerencsés milliárdos már bőszen gyakorolja az aranykeretes antik tükör előtt, hogy „van egy Weber F1-em”, azért ne legyenek illúzióink: ahhoz, hogy valaki megszorongassa a patinás francia sportautó gyártót, több kell, mint egy jól összerakott kocsi. Ehhez már legalább egy veszettül jól összerakott kocsira van szükség, és nagyon úgy tűnik, hogy a Webernek éppen van is egy kéznél: állításuk szerint a legerősebb és legkönnyebb utcai szupersportautót építették meg, amit mi készséggel el is hiszünk, hiszen a Weber F1 1250 kilogrammos tömegéhez több mint 1200 lóerő párosul. A nem mindennapi teljesítmény/tömeg arányt úgy sikerült elérni, hogy a kasztni teljes egészében szénszálas anyagból készült.

A nyilvánosságra hozott gyári adatok egészen lenyűgözőek: a kocsi a V10-es erőművel kevesebb mint 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, a kétszázas tempót 6,6, a háromszázas sebességet pedig 16,2 másodperc alatt teljesíti. Nem teljesen véletlenül kapta tehát az F1 elnevezést, bár a 400 km/h feletti végsebességével valójában még a Forma–1-es autókra is ráver egy keveset. A tökéletes gyorsulásról egy hatfokozatú félautomata szekvenciális váltó, valamint a Pirelli különleges, 20 colos abroncsai gondoskodnak.

Bár a BMW a Forma–1-ben nem tartozott a legsikeresebb csapatok közé, úgy tűnik, hogy a mérnököknek sikerült a legjobb dolgokat ellesni a sorozatból, ugyanis a terveik között szerepel egy még erősebb, 1600 lóerős hibrid változat megépítése is, amihez a Forma–1-es autókban (és a LaFerrariban) használt KERS technológiát is felhasználnák.

A New York-i Autószalon előtt egyébként csak úgy röpködnek a hangzatos kijelentések, a minap például a Shelby jelentette be, hogy sikerült megépíteniük a legerősebb utcai autót, az 1217 lóerős Shelby 1000 S/C-t. Ezek után érdeklődve várjuk a következő jelentkezőt, aki a Weber F1-re is rálicitál.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés