A budapesti „bringás forradalom” egyik főszereplője a Mol Bubi-rendszer, ami rekordokat döntöget, és már nyereséget termel – derült ki Újbudán, ahol tíz állomást is átadtak.

Tíz új gyűjtőállomáson lehet a kerékpárokat felvenni-lerakni mától Újbudán. A Mol Bubi hálózat egyre népszerűbb, májusban már elérte a kétmilliót az utazások száma, ezért a rendszert nemcsak új állomásokkal, hanem 900 vadonatúj Mol Bubi bringával is bővítik, amiből idén 350 darab kerül az utcákra.

Az új állomások:

  1. a Csóka utca és a Bogyó utca között,
  2. a Szent Gellért-templomnál,
  3. a Karolina út és a Tétényi út találkozásánál,
  4. a Vahot utca és a Wartha Vince utca sarkán,
  5. a Bikás Park metróállomásnál,
  6. a Szent Imre Kórház előtt,
  7. a Fraknó utca és a Bánk Bán utca sarkánál,
  8. a Bogdánfy utca és a Neumann János utca találkozásánál,
  9. a Hauszmann Alajos utca és a Fehérvári út kereszteződésében,
  10. az Etele téren, a Kelenföld vasútállomás mellett, a metróállomásánál is elérhetők lesznek.

Az átadáson megjelent Karácsony Gergely főpolgármester, aki szerint „átalakuláson megy át a főváros, amelyben fontos szerepe van a Mol Bubinak, a most átadott új bringaállomások hozzájárulnak, hogy fenntarthatóbbá váljon a város”, illetve

„igazi bringás forradalom zajlik Budapesten”.

2020-ban mintegy 170 millió forint veszteséget termelt a rendszer, az idei üzemeltetési évben (2021 májusától 2022. május 19-ig) a 370 milliós üzemeltetési költséget fedezik a felhasználói és szponzorációs bevételek, sőt várhatóan néhány tízmilliós többletre számíthat a társaság – árulta el dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója, hozzátéve, hogy

a legnagyobb növekedést a díjbevételekben érte el a Mol Bubi a felhasználók számának ugrásszerű növekedése miatt, úgy, hogy közben az árak csökkentek.

A kerület polgármestere, László Imre arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarországon évente 12 ezer ember életébe kerül a légyszennyezés, Orosz Anna alpolgármester elárulta, hogy

a cél az, hogy azok is kerékpárra üljenek a térségben, akik eddig a városi biciklizést nem érezték biztonságosnak.

A Mol célja pedig, hogy a jövőben ne üzemanyaglitereket, hanem kilométereket értékesítsen – jegyezte meg Czikora Tamás, a Mol-csoport Mobilitás vezetője.

Bubi rekordok

A Mol Bubi rendszer iránt hatalmas az érdeklődés: volt olyan májusi nap, amikor majdnem 13 ezerszer használták a kerékpárokat, ami abszolút rekord, a májusi átlag 11 ezer körül alakul. A budapestiek jellemzően 15 perces utakra használják a kerékpárokat, a szolgáltatás rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel.

(Forrás: BKK)

Ez is érdekelhet:

Gyereküléses közbringákat is forgalomba állítanak Bécsben

A helyi közlekedési vállalat veszi át a közösségi biciklik üzemeltetését.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés