A pénztárcabarát cipőmárka, a Payless nemrég úgy döntött, hogy egy erős görbe tükröt állít a minden hájjal megkent marketingesek és influencerek, a zsíros árcédulára begerjedő divatőrültek, meg úgy eleve az egész fogyasztói társadalmunk elé. Persze egy ünnepi pranknek is felfoghatjuk, amelynek ugyanakkor komoly üzenetértéke is van: bebizonyítani, hogy irtó egyszerű megtéveszteni és átverni az egyszerű vásárlókat, fogyasztókat.

A Payless ugyanis egy volt Armani-üzletet bérelt ki egy napra a kaliforniai Santa Monicában, a polcokat feltöltötte saját cipőivel, majd megnyitott egy kamu pop-up boltot, amelyben egy kitalált luxusmárka, a Palessi termékeit kezdte el árulni.

A lelkes divatrajongók úgy bepörögtek a bolt megnyitása után, mint Beavis két zacskó cukortól, mivel azt hitték, hogy high-end fashion termékekkel állnak majd szemben: olyan limitált, felsőkategóriás kollekciókkal, amelyeket a párizsi, milánói, londoni vagy a New York-i divathéten mutatnak be.

Ehelyett viszont a korántsem luxus, de ár-érték arányban erős Payless cipők voltak a polcokon, egyetlen dolog viszont változott: az a fránya árcédula.

A néhány tíz dolláros árakat ugyanis több száz dollárosok váltották fel, az egyik legnagyobb eladást egy 20 dolláros alapárú sneaker hozta össze, amit végül 640 dollárért passzoltak el.

A Palessi nagy sikert aratott, a vásárlók annak kiváló minőségét és egyedi stílusát, különleges kialakítását dicsérték,

egyesek szinte extázisba estek, amint kezükbe vehették a különleges darabokat, mások úgy flangáltak a frissen beszerzett cipőkkel, mintha egy koronázási ünnepségen lennének. Tehát elmondható, hogy a zsák pénzért árult cipőkbe a megtévesztett halandók tényleg belelátták mindazt, amit egy zsák pénzért az ember elvárna.

És közben senki sem gyanakodott:

A bolt a megnyitást követő néhány órán belül már 3 ezer dollárnyi bevételnél tartott, ugyanakkor tudni kell, hogy senkit sem szedtek rá vagy csaptak be: a vásárlók ezúttal megmenekültek, ugyanis a Payless visszaadta mindenkinek a pénzét, a cipőket viszont így is megtarthatták. A briliáns marketingmunka megtette a hatását, a Payless vezérigazgatója, Sarah Couch pedig kiemelte, hogy a kampánnyal

arra jelenségre szeretnek volna rávilágítani, amely során sokan a magas árcímke mellé exkluzivitást és csúcsminőséget párosítanak. Sőt, minél drágább a termék, annál vonzóbbá válik egy bizonyos réteg előtt – erre a Yeezy-jelenség a legjobb példa.

A szembesülés kellemetlen pillanata:

Sarah Couch továbbá kihangsúlyozta: a Payless továbbra is arra törekszik, hogy emlékeztesse a fogyasztókat az ésszerű és tudatos vásárlásra, a magas ár ugyanis önmagában még semmit nem jelent. De ha már mindenképpen tudunk elég pénzt fordítani egy-egy vásárlásra, akkor már inkább a slow fashion felé vennénk az irányt:

Légy tudatosabb vásárló: tedd jobbá a divatot, tedd jobbá a világot

Ideje megfékezni a fast fashiont, szerencsére a megoldásokért nem kell messzire mennünk.

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

Magaságyást telepíteni kiváló ötlet, mutatjuk, mire van szükség hozzá

Chloénak akár öt pohár árstopos gyümölcsjoghurtot is veszünk egyszerre

További cikkeink a témában
„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton
Hirdetés