Nem minden a pénz.

Munkahelyválasztáskor a fizetésnél és a szakmai fejlődési lehetőségnél fontosabb a magyar férfiaknak az állás presztízsértéke és a fix munkaóra-szám - derült ki

A National Geographic és az NRC reprezentatív kutatása szerint a 18–49 év közötti magyar férfiak többsége (67 százalék) stabilitásra törekszik a mindennapokban. Ennek ellenére

karrierválasztásnál a fizetés összege nagyjából csak egyötödüknek fontos, a megkérdezettek négyötödének kevésbé vagy egyáltalán nem.

Ugyanakkor a válaszadók közel 80 százalékának kifejezetten fontos, hogy szakmáját mások is megbecsüljék. Az alapvégzettségűek 20 százalékának, míg a magasabb iskolai végzettségűek közül minden negyediknek számít, hogy a külvilág elismerésre méltónak találja jelenlegi állását. Ez a kérdés a városban élők alig 6 százalékát, és a falusiak mindössze 1 százalékát nem foglalkoztatja.

A férfiak pusztán negyedének lényeges kérdés, hogy otthonról is elvégezhető munkát válasszon:

a budapestiek közel egyötöde, a falusiaknak viszont nagyobb része, majdnem harmada részesíti előnyben a home office-t. A válaszadók több mint 40 százaléka preferálja a rugalmas munkaidőt, a többség viszont a fix órákat szereti. A 18–29 éves és a 40–49 éves korosztály töredékének (4 százalék) meghatározó csak, hogy flexibilis munkahelyen dolgozzon.

A felmérést az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. áprilisban készítette, az 500 fős válaszadói minta reprezentatív a 18–49 éves férfiakra korcsoport, végzettség, lakóhelytípus és régió alapján.

Ez is érdekelhet:

A home office-ba szorult magyarok fele fejlesztette a lakását

A fény és a friss levegő a legfontosabb szempontok között van.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Vanessa választhat, hogy dalt vagy forgatókönyvet írjunk neki

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés