Az online piactér kikerülhetetlen manapság, és a vélemények szerint egyre többen is választják ezt a módját a vásárlásnak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy-egy webshop kedveltsége elsősorban nem az árakon múlik. Hogy lehet ez? Milyen szempontok alapján választ a mai kor vásárlója? Ehhez elsősorban azt érdemes megérteni, hogyan jut el az érdeklődő egy-egy weboldalra, és miként javítható ez a pozíció.

Nem mehetsz el a keresőoptimalizálás mellett!

Webáruház tulajdonosként az árubeszerzés, az adminisztráció, a csomagkiszállítás koordinálása éppen elegendő feladatnak bizonyul. A kereskedelemben feladatukat profin végző szakemberektől aligha várhatnánk el, hogy a keresőoptimalizálás világában is otthonosan mozogjanak. Nem véletlen, hogy a webshop üzemeltetők gyakran fordulnak profikhoz, megcélozva a Google előkelő pozícióját. A lényeg ugyanis nem más, mint az, hogy az érdeklődők gyorsan rábukkanjanak az áruházra. Ehhez pedig érdemes a keresőóriás első egy-két oldalán megjelenni.

Linképítés tisztán, tudatosan

A Google technikai és minőségi irányelveinek egyaránt meg kell felelnie az érintett weboldalnak. Az úgynevezett black hat SEO kapcsán gyakran azt gondolják, hogy ördögtől való, és előbb-utóbb büntetés lesz a dolog vége. A tudatos linképítés azonban korántsem jelent egyet a Google irányelveinek kijátszásával. A cél inkább a minőségi linkek szerzése és a felhasználó által ténylegesen hasznosnak bizonyuló tartalom elkészítése.

SEO szakemberek választásakor tehát kiemelt jelentőséggel bír az, hogy milyen tartalom társul a link elhelyezéséhez. Írni mindenki tud. - gondolják a legtöbben. De akkor miért lehet az, hogy hiába blogolsz naphosszat, mégsem sikerül előrébb kerülni a Google találati listáján?

Profi, élvezhető és informatív tartalom

Nem mindegy, milyen tartalom jelenik meg, s abban mennyire találják meg az érdeklődők számításukat. Tegyük fel, hogy szeretnél többet megtudni egy problémáról, ami megnehezíti mindennapjaidat. Mindegy, hogy valamilyen egészségügyi állapotról van szó, vagy a szobanövények gondozása, esetleg az építkezési feladatok átlátása a célod, joggal várod el, hogy ténylegesen használható információhoz juthass. Ezt webáruház tulajdonosként is megéri szem előtt tartani. Nem csak a Google jóindulatát nyerheted el, ha ilyen tartalmak jelennek meg oldaladon, hanem az érdeklődők is nagyobb bizalommal fordulnak majd cégedhez.

Figyelj a kiszállítási módokra!

Sok vélemény szerint a webáruházak közel azonos árakon dolgoznak, a jelentős különbségek maximum időszakos árkedvezményekből adódhatnak. A webshop felé táplált bizalom a szakmaiságon túl olyan tényezőkből is fakad, mint a már megszerzett tapasztalatok, vagy például az elérhető szállítási módok. Ez utóbbiak kiemelt jelentőséggel bír azok számára, akik nem tudják otthon várni a futárt, és szívesen átvennék csomagpontok valamelyikén az arra alkalmas időpontban a megrendelt csomagot. Érdemes tehát az ilyen lehetőségeket is bővíteni a webáruházzal kapcsolatban.

A prémium linképítés kapcsán tehát az értékelhető tartalommal rendelkező, természetesen felépített oldalakat részesíti előnyben. Ebben rendkívül fontos szerep jut annak, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek a weboldalon, és milyen élménnyel távoznak onnan. Ez utóbbi egyébként jelentősen befolyásolja azt, hogy visszatér-e oda, érdeklődik-e a kínált termékek vagy szolgáltatások iránt, eléggé meggyőzőnek tartja-e a honlapon olvasottakat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyönyörű harmincassal búcsúztatjuk a hetet

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

További cikkeink a témában