Az első négyet tuti kitalálod.
Az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat összeállított a világ 100 legértékesebb márkáját listázó Best Global Brands globális márkarangsorát, amelynek
élén immár a nyolcadik egymást követő évben is az Apple áll, a maga 323 milliárd dolláros értékével, ez egyébként 38%-os növekedés a tavalyihoz képest.
A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt.
Mutatjuk a Top 10-et – ne is keresd a Facebookot:
1. Apple: 323 milliárd dollár (+38% a tavalyihoz képest)
2. Amazon: 200,7 milliárd dollár (+60%)
3. Microsoft: 166 milliárd dollár (+53%)
4. Google: 165, 4 milliárd dollár (-1%)
5. Samsung: 62,3 milliárd dollár (+2%)
6. Coca-Cola: 56,9 milliárd dollár (-10%)
7. Toyota: 51,6 milliárd dollár (-8%)
8. Mercedes-Benz: 49,3 milliárd dollár (-3%)
9. McDonald's: 42,8 milliárd dollár (-6%)
10. Disney: 40,8 milliárd dollár (-8%)
A teljes listát ITT tudod megnézni.
Durva, de ez a tíz cég adja a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének közel a felét – rangsorban szereplő cégek összesen 2336 milliárd dollárt érnek.
Érdekességek...
- A százas listára először került fel az Instagram (19. hely, 26,1 milliárd dollár), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).
- A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre (8,4 milliárd dollár, +52%).
- Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került (12,8 milliárd dollár).
- Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepel a százas listán, a tavaly is csak a Shell volt ott (97. hely).
(Forrás: BBC, MTI, fotó: Getty Images)