Nem kevesebbet, mint a vásárlási szokások forradalmasítását várja a Coca-Cola HBC Magyarország az automatizált boltoktól.
A vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót, a kiválasztott terméket és egy applikációban létrehozott személyes profilját. A kamerák követik a vevő mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik a kosarának tartalmát. Miután befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet, a rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót – röviden így működik a Coca-Cola magyarországi képviselete és az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft. közös automata üzlete.
Három éven belül tizenöt egység nyitását tervezik, pontosan még tizennégyet, mert egy már működik a Yettel törökbálinti székházában, ahol a Coca-Cola termékek – szénsavas és szénsavmentes üdítőitalok, természetes ásványvizek, energiaitalok – mellett snackek, készételek, konzervek, tejtermékek és higiéniai termékek is elérhetők a dolgozók számára.
A fotón látszik, hogy az üzlet tulajdonképpen egy hűtő és egy polc, így egyáltalán nem tűnik elérhetetlen alig több mint egy tucat hasonló létesítése. Aki tart a technológiától, azt azzal nyugtatják, hogy bár az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését vezérlő mesterséges intelligencia adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról, de arcfelismerési adatokat nem rögzít.
(Forrás: Coca-Cola)