A légi közlekedés szennyező iparág, de van mozgásterük a szereplőinek.

1990 óta megháromszorozódott a légi utasok száma, évente több mint 40 millió járat emelkedik a levegőbe, a légi közlekedés felelős a szén-dioxid-kibocsátás 2,5 százalékáért. Ez utóbbi adat nem tűnik soknak, de több mint 900 millió tonnát jelent évente, és azt, hogy utaskilométerre bontva a repülés szennyezőbb valamennyi szárazföldi közlekedési módnál, ráadásul az előrejelzések szerint további jelentős légiforgalom-növekedés várható. Márpedig a repülés még jó ideig az fosszilis üzemanyagok égetését jelenti.

Az Air France azonban elhatározta, hogy az légi közlekedésben elsők között 100%-ban kompenzálja francia járatainak szén-dioxid-kibocsátását. Célul tűzték ki továbbá, hogy 2030-ra felére csökkentse az egy utasra és egy kilométerre eső szén-dioxid-kibocsátást a 2005-ös szinthez képest.

Egy utasra száz kilométerenként kevesebb mint 3 liter elégetett üzemanyag jut majd.

Idén október elsejétől szelektív hulladékgyűjtők várják az utasokat a Párizsba tartó járatok fedélzetén. A műanyag, papír, karton, alumínium és üveghulladék megfelelő gyűjtéséről a személyzet gondoskodik majd, az egyszer használatos műanyagokat viszont teljesen száműzik 2019 végétől, ami évente 1300 tonnát jelent.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Nyomasztó felismerés, hogy ezek a vicces grafikák valójában súlyos problémákkal szembesítenek

Ma van a nemzetközi Star Wars-nap, tudjuk, kivel néznénk végig a teljes szériát

További cikkeink a témában