A cél a környezet fokozottabb védelme.

Az Európai Bizottság szerint a szerdán közzétett javaslatok megerősítenék a fogyasztók védelmét a hiteltelen vagy hamis környezetvédelmi állításokkal szemben. Betiltanák a „zöldre mosást”, azaz

olyan marketing- vagy pr-stratégia alkalmazását, amellyel egy vállalkozás környezetbarátként, a környezetvédelemért felelősséget vállalóként tünteti fel magát, miközben ez nem mutatkozik meg működésében,

vagy a termékére, szolgáltatására vonatkozó, ilyesfajta állítások nem igazolhatók.

A bizottság javasolja a fogyasztói jogokról szóló irányelv módosítását:

a kereskedők kötelesek lennének tájékoztatni a fogyasztókat a termékek tartósságáról és javíthatóságáról.

Módosítanák a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvet is:

a termékjellemzők listája kibővülne a környezeti vagy társadalmi hatásokkal, valamint a tartóssággal és a javíthatósággal.

A tiltott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok feketelistája továbbá magába foglalná a termék élettartamát korlátozó tulajdonságok közlésének elmulasztását, valamint a termék környezetbarát voltára vonatkozó általános és félreérthető állításokat.

A bizottság javaslatait az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács és az Európai Parlament vitatja meg, ha elfogadják, akkor – miután a tagállamok átültetik a nemzeti jogrendjükbe – a fogyasztók jogsértések esetén jogorvoslatra lesznek jogosultak.

(Forrás: MTI)

Ez is érdekelhet:

A vizsgált emberek 80%-ának vérében találtak mikroműanyagot

Most először találtak emberi vérben műanyag mikroszemcséket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyönyörű harmincassal búcsúztatjuk a hetet

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

További cikkeink a témában