Elsőre talán szokatlannak hangzik, hogy egy Hondából származó motort szereltek egy veterán BMW-be, de ez az egyedi példány a bizonyítéka, hogy a pörgős japán erőforrással még egy német kupét is fel lehet dobni.

A 3-as BMW első generációjának példányai egyre értékesebbek, ezért nagyon elszántnak kell lenni ahhoz, hogy a gyári állapotra restaurálás helyett egy teljesen egyedi E30-at építs. A DevSpeed Motorsports műhelyében azonban tudták, hogy mit csinálnak, és a ’85-ből származó 318i eredetileg 105 lóerős motorja helyére egy Honda-erőforrást szereltek.

Persze nem akármilyen Honda-motorról van szó, hanem az S2000-ből származó legendás kétliteres szívómotorról,

ami minden idők egyik legnagyobb literteljesítményű motorjának számít. A DevSpeed nem vitte túlzásba a tuningját, a motor ebben a BMW-ben is 240 lóerőre képes, és egy hatfokozatú kézi váltó továbbítja az erejét a hátsó kerekek felé.

A japán szívű BMW-ből nem hiányzik az önzáró differenciál, az állítható futómű és az E36-os M3-ból származó fékrendszer sem. Azt pedig már ránézésre lehet tudni, hogy nem egy átlagos 318i-ről van szó, a kiszélesített sárvédők alatt 17 colos Rotiform kerekek feszítenek,

az M3-ról származó hátsó szárnyat pedig még egy szénszálas légterelővel toldották meg.
A nyolcvanas években még elképzelhetetlen lett volna, de erre a 3-as BMW-re szénszálas anyagból készült tető került,

amivel az M3 későbbi generációit idézi. A Honda-motoros BMW egyetlen példányban készült, és Las Vegasban lehet megtekinteni az idei tuningshow-n. Szerinted dögös lett, vagy ez már szentségtörés?

Ha a gyári állapot jobban érdekel:

Ha csak egy BMW-t választhatnánk, ez az M3 Cabrio tökéletes lenne

Igazi ritkaság a kabrió karosszériás M3, amiből mutatunk egy gyönyörű példányt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában