A budapesti Brick Visual high-end vizualizációs stúdió új márkaarculattal és weboldallal ünnepli, hogy mérföldkőhöz érkezett. Mi meg a legvagányabb látványterveikkel.
Fontos mérföldkőhöz érkezett a történetében a Brick Visual: a tizedik születésnapját ünnepli új márkaarculat és weboldal bemutatásával. A 2012-ben alapított Brick az évek során egy kis magyar látványtervező stúdióból világszinten az egyik legnagyobb, high-end építészeti vizualizációra és 3D produkcióra specializálódott céggé nőtte ki magát.
A Brick csapata ma már közel száz szakemberből áll, a budapesti székhelye mellett kolozsvári és veronai szatellit irodákból segíti olyan nemzetközileg elismert építészirodák és tervezők elképzeléseit, mint a Zaha Hadid Architects, a Bjarke Ingels Group vagy az MVRDV, hogy tényleg csak párat említsünk.
Az évforduló alkalmából a kérésünkre összegyűjtötték az első évtizedük néhány fontos mérföldkövét:
1. Az első igazán komoly külföldi megrendelés
Erre a médiában eddig legnagyobbat szóló projektjüket hozta fel példának Káldos András, a stúdió társalapítója és vezérigazgatója: a Zaha Hadid Architects Tower C épületéről van szó, amely első helyezést ért el egy nemzetközi pályázaton 2021-ben. A felhőkarcolók Sencsenben épülnek majd meg, a hírt pedig számos neves nemzetközi dizájnmagazin lehozta. Bár a Brick korábban is dolgozott már együtt sztárépítészekkel, „ez a sikeres együttműködés jelentősen lendített a cég brandingjén, márkaismertségén.”
2. Az első nem építészeti munka
Már korábban is elmentek más irányokba, de az utóbbi két évben komolyan nyitottak a média- és szórakoztatóipar felé. Ezekre nem lehet példát mondani a titoktartási szerződések miatt, de András szavaival „annyit azért elmondhatunk, hogy az egyik legnagyobb kreatív produkciós cégnek, a The Millnek készítünk animációkat és képeket – ez a cég pedig a világ leghíresebb rajzfilm produkciókat, animációs meséket gyártó cégével dolgozik együtt.”
Vaporescence, Brick Visual showreel
3. Egy nagyon erős félév
Éppen most megy keresztül jelentős növekedésen a cég, mind bevétel, mind munkaerő szempontjából. „Humán erőforrás tekintetében egyharmaddal nőtt a dolgozók száma a cégnél idén a tavalyihoz képest – fogalmazott a társalapító –, a bevételünk két év alatt megduplázódott: míg 2020-ban 1,1 milliárd forint volt, idén 2,1 milliárddal számolhatunk.”
4. A világ élvonalában
Egy vizualizációs cégnél sem látszik minden: 2016 óta rendszeresen szerepelnek nemzetközi szakmai konferenciákon, továbbá „ha rákeresel, hogy »archviz studio/company«, az első két találat között leszünk valószínűleg listázva.” Rengeteg világhírű építésziroda tartozik az ügyfeleik közé, ezenkívül a legnevesebb archviz platformok, közösségek is a legjobbak között tartják számon őket a szakmában.
Essen Innovation Campus (megbízó: HPP Architekten), illetve Híd koncepció a Zaha Hadid Architectsnek:
Ardennes Workshop (megbízó: Coldefy):
Kereskedelmi tér, 557-559 Hudson Street (megbízó: REAL New York), illetve Centerpoint (megbízó: Globe Trade Centre S.A.):
Képzőművészeti elvek, a legújabb technikák
A csapat alkotói irányelve már a korai években kikristályosodott: a látványterveik képzőművészeti elvek mentén, a legújabb technológiák alkalmazásával készülnek. Hamar jöttek a nemzetközi sikerek is, ám ezek „nem csupán abból fakadnak, hogy művészeti szempontok figyelembevételével készítünk vizualizációkat – fogalmazott András, hozzátéve:
– A Brick átfogó dizájnkommunikációs szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek. Segítünk kiemelni és a legmeggyőzőbb módon közvetíteni az építészeti üzenetet, partnerként együttműködve megbízóinkkal.”
Alapítása óta a stúdió mindenre kiterjedő vállalati stratégiát dolgozott ki, amely kulcsfontosságúnak bizonyult a szervezet ambícióinak előremozdításában. A humán-, termelési és pénzügyi stratégia lehetővé tette a stúdió számára, hogy a megnövekedett versenyhelyzet és a koronavírus-válság közepette is prosperáló üzleti tevékenységet folytasson.
International Exhibition Center, Beijing (megbízó: Zaha Hadid Architects):
126 East 57th Street (megbízó: MRR Development), illetve 145 Wellington West Tower (megbízó: Partisans):
Kamal Theater (megbízó: Kengo Kuma & Associates):
Lagmansgården School (megbízó: Anttinen Oiva Architects), illetve Letovo Kids és Letovo Junior Oktatási Központ (megbízó: Coldefy):
A cég idővel egyre összetettebb vizuális szolgáltatásokat kínált, például high-end animációkat, motion image-t, és egyéb interaktív és VR-tartalmakat. Miközben a vállalat az építészeti vizualizáció iparág egyik piacvezetőjeként erősítette pozícióját,
széles körű 3D produkciós szolgáltatásai révén a média- és szórakoztatóiparra is kiterjesztette tevékenységét.
A jubileum apropóján a Brick új márkaarculatot mutatott be, amely egyben tükrözi a jövőbeli stratégiai irányt. Az új logó letisztultabb formát kapott, a régóta változatlan elődje ikonikus jegyeiből merítve. A weblap dizánját és tartalmát az animációk köré építették fel, hangsúlyozva az elkötelezettséget a dinamikusabb digitális tartalmak készítése iránt, valamint az ügyfél- és közösségfókuszú vállalati kultúrát.
North Union (megbízó: Hartshorne Plunkard Architecture):
Natural History Museum (megbízó: Zaha Hadid Architects):
Letovo Kids és Letovo Junior Oktatási Központ (megbízó: Coldefy), illetve Log Driving Museum (megbízó: Atelier Dalziel):
Fotóművészeti Múzeum, Szöul (megbízó: Nordic Office of Architecture):
„Különösen büszke vagyok a Brickben kialakult multikulturális közösségre – emelte ki Káldos András. – A Brick archviz művészközössége talán a legnagyobb a maga nemében Európában. A tehetségek vonzása, fejlesztése és megtartása továbbra is központi szerepet kap stratégiánkban.
Hiszen a Brick legnagyobb értéke a tehetséges művészekben rejlik. És hiszem, hogy az ő folyamatos elkötelezettségükkel a legjobb éveink még előttünk állnak.”
A 2012-ben alapított Brick Visual üzleti gondolkodásmódja, művészeti megközelítése és magas technológiai színvonalú szolgáltatásai révén az iparág egyik legkeresettebb stúdiójává vált az elmúlt tíz évben. A stúdió kreatív közösségét építészek, tervezők és művészek alkotják, akik tehetségüket a tervezési folyamatok előmozdítására és a művészi narratívák megalkotására fordítják. Miután mára nemzetközi kreatív produkciós stúdióvá vált, a legbefolyásosabb építészirodák, fejlesztők, kreatív ügynökségek, tervező- és produkciós irodák fordulnak hozzájuk az elképzeléseikkel.
Retreat Mon Plaisir (megbízó: Dam & Partners Architecten):
Samuel Oschin Air & Space Center (megbízó: ZGF Architects):
Sencseni Oparaház (megbízó: Zoboki Design & Architecture):
A Brick Visual központja (fotó: Brick Visual):
A Brick csapata:
(Forrás: sajtóanyag, látványtervek: Brick Visual)
Ez is érdekelhet: