De komolyan! Onnan jött az év jófejsége, ahonnan egyáltalán nem vártuk.
Franciaországban épp nem túl rózsás a helyzet. A járványszitu annyira elmérgesedett, hogy több városban is az éttermek és bárok bezárása mellett döntöttek, amivel rengeteg ember megélhetése került veszélybe.
A francia Burger King erre reagálva vasárnap egy olyan üzenetet tett közzé a közösségi médiában, melyben arra kéri a vásárlókat, hogy
rendeljenek a McDonald's-tól.
Nyilván okos reklámfogás, hiszen ezzel a BK lett az ultimate love brand, ami annak ellenére is képes a konkurenciához terelgetni a vásárlóit, hogy korábban a két legismertebb gyorsétteremlánc nem egyszer esett már egymásnak.
Hogy miért tett ilyet? A magyarázat még akkor is elképesztően szimpatikus, ha tisztában vagyunk vele, hogy ennek a reklámfogásnak igazából a Burger King az igazi nyertese: a felhívással a cég a nehéz helyzetbe került éttermek támogatására hív fel.
Íme a szöveg fordítása:
Rendelj a McDonald's-ból!
Soha nem gondoltuk, hogy egyszer majd erre kérünk. Mint ahogy azt sem gondoltuk volna, hogy arra fogunk biztatni, hogy rendelj a KFC-től, a Quick-től, az O'Tacostól, a Domino's Pizzától, a Subway-től, az Eat Sushitól, a Pizza Del Arte-től, a Hippopotamustól, a Pitaya-tól, a Sushi Shoptól, a Big Ferdinandtól, a Mamma Primitől, a Chez Micheltől, a Le Bistrot Basque-tól, a Café Kokomótól, a Yimától... vagy bármely más független szolgáltatótól, melyeket itt képtelenség lenne felsorolni. Röviden: bármely más testvér-étteremláncunktól, legyen az gyors- vagy sem.
Soha nem gondoltuk volna, hogy egyszer majd erre kérünk, de most több ezer éttermi dolgozónak van szüksége a támogatásodra.
Ezért hát, ha segíteni szeretnél, továbbra is kényeztesd magad ínycsiklandó ételek megvásárlásával házhoz rendelés, elvitel vagy autós kiszolgálás útján!
A végén pedig befigyel egy kis kacsintós slusszpoén, csak hogy ne záruljon annyira komor hangulatban a felhívás. A Burger King ezzel fejezi be:
Egy Whopper mindig a legjobb, de azért egy Big Macet rendelni sem annyira rossz dolog.
Vastaps.