Vicces is lehetne, ha nem lenne teljesen beteg.
Nehéz ép ésszel elképzelni, hogy vannak emberek, akik összefüggésbe hozzák a koronavírust a Corona sörrel, de léteznek, és a közvéleménykutatás szerint sokan vannak.
Két friss közvéleménykutatás is azt állapította meg, hogy sokan hozzák összefüggésbe a járványt az alkoholos itallal. A 5W Public Relations például azt állítja, hogy
az amerikaiak 38%-a semmilyen körülmények között nem venne Corona sört, méghozzá a járvány miatt. 14%-uk azt mondta, hogy nyilvános helyen nem rendelne Coronát.
Igen, úgy gondolják, a kettőnek köze van egymáshoz, sőt, talán azt is, hogy ha isznak, akkor elkapják a vírust. Érdemes lett volna erre is rákérdezni talán.
A brand iránti megnőtt ellenszenvet természetesen a Corona vezetői is észrevették, de egyelőre semmit nem változtatnak az eddigi marketingjükön és kommunikációjukon.
Corona kisokos
Az 1925-ben alapított Corona egy világszerte már mintegy 150 országban forgalmazott mexikói sör. A gyártó adatai szerint ez az ország legnagyobb mennyiségben eladott söre, a legnagyobb mennyiségben importált sör az Amerikai Egyesült Államokban, a világ első számú mexikói söre, az összes sörfogyasztást tekintve pedig 4. a világranglistán.
A Constellation Brands (STZ), a Coronát tulajdonló cég szerint a vevőik tudják, hogy „nincs kapcsolat a vírus és az ő vállalkozásuk között.”
A Corona eladásai továbbra is erősek, mi pedig nagyra rtékeljük a rajongóink támogatását – mondta el Stephanie McGuane a CNN-nek. – A reklámjaink konzisztensek az elmúlt 30 év reklámkampányával, ami az erős fogyasztói érzelmeken alapszik.
A koronavírus nem is jöhetett volna rosszabbkor, ugyanis a vállalt éppen most költ el 40 millió dollárt egy új termékükre. A termék Twitteren futó reklámja elég nagy port kavart, mivel a következő szlogen szerepel benne:
„Hamarosan partot ér.”
A kommentek között olyasmi is szerepel, hogy a szöveg rossz ízlésre vall, és hogy a brandnek "nem ártana meghúznia magát pár hétig".
A YouGov által végzett másik közvéleménykutatás azt állapította meg, hogy a fogyasztók vásárlási szándéka két év óta a legalacsonyabb. Az is kiderült, hogy a Corona Buzz score-ja (annak az összege, hogy mennyit foglalkoznak velük a közösségi média különböző platformjain) nagyot zuhantak az év eleje óta.
Februárban sokan kerestek rá az interneten a Corona sör vírus kifejezésre, ami egyértelmű jele annak, hogy sokan azt hitték, a sörben is van vírus.
A Constellation Brands részvényei csütörtökön 8 %-ot estek, igaz, minden részvény jelentőset zuhant a héten a járvány terjedése miatt.
Eddig több mint 80 ezer ember kapta el a vírust, az áldozatok száma háromezer környékén mozog.
A Corona sörnek ehhez semmi köze.