Enzo Ferrari a világ legszebb autójának nevezte, és a Jaguar E-Type vonzereje nem csökkent az évtizedek alatt. A brit Eagle műhelyében épített Lightweight GT pedig mindenben jobb lett, mint az eredeti.

1963-ban mutatta be a Jaguar az E-Type legfejlettebb változatát, és a versenypályára szánt, könnyűfém karosszériás Lightweight modellből az eredetileg tervezett 18 darab helyett csak tizenkettőt építettek. A Jaguar pár éve jelentette be, hogy legyártja a hiányzó hatot, és akinek nem jutott belőle, annak itt a brit Eagle alternatívája.

Nem replikáról van szó, az alapokat egy első generációs E-Type adja,

amit teljesen lecsupaszítanak, és az eredeti Lightweight formájával megegyező, de már modern eszközökkel megmunkált, tartósabb alumínium karosszériával szerelik fel. Jobban megdöntik a szélvédőjét, és a szélesebb kerékjáratok alá, a 16 colos kerekekre modern abroncsok is elférnek.

Az eredetiben 3,8 literes motor dolgozott, de a Lightweight GT-be a Jaguar 4,7 literes, soros hathengerese kerül,

ami az építés után 385 lóerőre és 522 Nm nyomatékra képes. Az erejét ötfokozatú kézi sebességváltó továbbítja a hátsó kerekekhez.

A belső teret sokkal kényelmesebbre szabták a versenypályára lecsupaszított eredetihez képest,

és az Eagle Jaguarja még így is csak 1017 kilogrammot nyom, ezért elképesztően megy: öt másodpercen belül gyorsul százra, és 274 km/óra a végsebessége.

A 12 eredeti példány egyike nemrég hatmillió angol fontért, azaz 2,4 milliárd forintért cserélt gazdát egy aukción, és

az Eagle által épített Lightweight GT sem lesz olcsó, az árát 700 ezer fontra, azaz 275 millió forintra tartják.

De nem elég a bankszámla, türelmesen is kell rá várni, ugyanis egy évben csak két példánnyal készülnek el.

Ez is érdekelhet:

A világ legszebb klasszikus autója is elektromos lett

Múlt és jövő találkozása a Jaguar E-Type Zero.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyönyörű harmincassal búcsúztatjuk a hetet

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

További cikkeink a témában