Van már érvényes korlátozás a nagyobb károsanyag-kibocsátású járművekre, ezt fogják drasztikusan szigorítani.

Belgium két nagyvárosa 2031-től kitiltja területéről a dízelautókat – írta a La Libre Belgique című francia nyelvű belga napilap pénteken. Flandria, Belgium északi, flamand nyelvű régiója nagyvárosai közül Antwerpen 2017-ben, Gent 2020-ban vezetett be úgynevezett alacsony kibocsátású zónákat (LEZ) a dízelautók használatának korlátozására, hogy javuljon a levegő minősége.

A flamand kormány belső égésű motorok fokozatos kivonására vonatkozó menetrendjét követve a városvezetők döntése szerint a következő években mindkét település szigorítja a környezetvédelmi zónákra vonatkozó szabályozást.

Ennek eredménye, hogy 2031-re már Antwerpen és Gent külső kerületeiben sem közlekedhetnek dízelautók, de a zónák érvényességét azonban 2035-től a benzinüzemű járművekre is alkalmazni szeretnék. A motorkerékpárokra egyelőre nem vonatkozik a szabályozás.

Az antwerpeni városvezetés honlapján közzétett adatok szerint a LEZ bevezetése a járművek által kibocsátott károsanyag-koncentráció 2017 és 2022 között mintegy 60 százalékkal csökkent.

Az Euro 5 is kevés lesz a behajtáshoz

A belgiumi városok közül Gent és Antwerpen mellett Brüsszel hozott létre alacsony kibocsátási zónát, amelyen belül a legszennyezőbb, elsősorban dízelüzemelésű járművek közlekedését fokozatosan megtiltják. A 2019 januárjától érvényes szabályozás szerint az idei év első napjától kezdve

már az Euro 4-es besorolású dízeldízelautók kisteherautók és buszok sem közlekedhetnek a brüsszeli régió 19 települését lefedő LEZ-övezeten belül, legkésőbb 2025-től pedig már az Euro 5-ös dízelek sem.

A korlátozás nem vonatkozik a tűzoltó- és mentőautókra, valamint az oldtimekre. Felmérések szerint a légszennyezés évente legkevesebb kilencezer korai halálesetet, valamint szív- és érrendszeri vagy légúti betegséget okoz Belgiumban, ebből legalább ezret Brüsszelben.

(Forrás: MTI. A kép illusztráció.)

Ez is érdekelhet:

Autózás helyett biciklire ültetnék az európai férfiakat

Másképp közlekednek a nők és a férfiak, részben praktikus okokból, de ez mindegy is: több tanulmány szerint érdemben csökkenne a környezetszennyezés, ha a férfiak néha tömegközlekedésre vagy biciklire cserélnék az autójukat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

A jövő tükrét mutatja Párizsnak a La Grande Arche

További cikkeink a témában
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hirdetés