Az ilyen anyukák a legjobbak.

Bert és John Jacobs közösen alapították meg a Life is Good nevű céget, amely napjainkban 100 millió dollárt ér, és amely pólókat gyárt. A két testvér egy hatgyermekes, alsó középosztály-beli bostoni család legfiatalabb tagjai.

Amikor a fiúk általános iskolába jártak, a szüleik súlyos autóbalesetet szenvedtek. Az édesanyjuk megúszta pár törött csonttal, de az apjuk jobb keze lebénult. A családfő nem viselte jól a terápiát, depressziós lett, és gyakran üvöltözött a családjával – mesélte a két testvér Life is Good, azaz Az élet szép című új könyvében.

A cégvezetők, középen és jobbra John és Bert

– Apánk rengeteget ordibált velünk, amikor gimisek voltunk – mondta John a Business Insider magazinnak. – Az életünk messze volt a tökéletestől.

Ennek ellenére az édesanyjuk, Joan töretlenül hitt abban, hogy az élet szép. Így aztán mindne este, amikor a hat gyerekkel leült vacsorázni, mindannyiuk felé intézett egy kérdést.

Mondják el, mi volt a legjobb dolog, ami aznap történt velük.

– Akármilyen egyszerű is volt ez a kérés, megváltoztatta az energiákat a házban – írták a testvérek. – Anélkül, hogy észrevettük volna, máris sztorizgatni kezdtünk az aznapi legviccesebb, legmókásabb vagy bizarrabb napi eseményekről.

John szerint ez a napi szinten űzött gyakorlat megelőzte az áldozat-mentalitás kialakulását. Egyikük sem nyafogott, egyikük sem panaszkodott a tanárok vagy a házi feladatok miatt, senki sem sajnáltatta magát. Ehelyett inkább nevettek, ha az egyik osztálytárs új frizurája hülyén sikerült, vagy örültek, ha valami izgalmas projekten dolgozhattak a suliban.

– Ezt az optimizmust akkor is megőriztük, amikor a családunknak nem sok minden egyebe maradt.

Az, hogy olyan édesanyjuk volt, aki énekelt a konyhában, aki megszemélyesítette a szereplőket, amikor mesét olvasott nekik, akármilyen rosszak is voltak a körülmények, fontos dologra tanította meg őket.
Az, hogy az ember mennyire érzi boldognak magát, nem a körülményeken múlik.

Anyánk megmutatta nekünk, hogy a bátorság egy olyan eszköz, amivel minden egyes nap élhetünk, ha akarunk -és főleg olyan napokon, amikor nehézségekkel szembesülünk.

Elmondásuk szerint az anyjuk pozitív hozzáállása volt az, ami a cégük létrehozását inspirálta. A százmillió dollárt érő vállalkozás célja pozitív üzenetek terjesztése, a mottójuk pedig a következő:

Az élet nem tökéletes. Az élet nem könnyű. Az élet szép.

Az édesanyjuk filozófiája hatalmas segítség volt a karrierjük során, amit a mindennapjaikba is beépítettek. Manapság John és Bert Jacobs az alkalmazottaik felé intéznek egy hasonló kérést.

Meséljetek nekünk valami jó dolgot!

– Az eredmények nagyon pozitívak – mondja John – Ötletek, kezdeményezések születnek belőle, és végül ezek azok, amik sikerre vezetnek minket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
11% Naná, és nagyon keményen.
53% Igen, de menedzselhető.
37% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés