A The Bold Italic csapata úgy döntött a munkahelyi gátlások leküzdésére és a komfortérzet növelésére (?) levetik egész márciusban a ruháikat az irodában. Ha nem volt ötleted, mit dobj be csapatépítés címén a következő meetingen, akkor már van. Vagyis... biztos ez?

A Szilikon Völgyben kezdődött el az open-office-nak nevezett trend, ami annyit jelent, hogy a kockákra tagolt irodai minitereket egybenyitják: minden dolgozó kábé ugyanannál az asztalnál, egyterű, nyitott szobában végzi a munkát (a Facebook ezt jelen pillanatban körülbelül 2800 alkalmazottal tervezi). Ezt a koncepciót vitték tovább nagy lelkesedéssel a San Franciscoban székelő magazin (uh, ez most lehet, hogy rossz szóválasztás volt?) tagjai. Az alapvetően online szerkesztőség több meetingen keresztül beszélte át, hogy vajon miért kreatívabbak azok, akik közűlük otthonról végzik a munkát. Többen azt fogalmazták meg, hogy a lakásukban sokkal szabadabban öltözhetnek, maradhatnak hiányos cuccban, ennélfogva szabadabban és komfortosabban érzik magukat munka közben. Nekünk innen nem következik egyenlőségjellel, hogy ezentúl akkor harminc napon keresztül Ádám- és Évakosztümben járjunk be dolgozni, de a The Bold Italic csapata ezt a döntést hozta meg február végén.

Nem a The Bold Italic az első, aki ilyenre vállalkozik: David Taylor üzleti pszichológus az irodai (munka?)morál növelésének érdekében már 2009-ben előterjesztette a Meztelen péntek nevű ötletét (az Amerikában bevett Causal Friday helyett).

A legtöbb dolgozó először a “Lehetne, hogy inkább... ne?” mondattal fogadta a javaslatot, de végülis mindenki belement, hogy egész márciusban anyaszült meztelenül dolgozzanak az irodában. A tagok először zavart nevetgélés közepette vetették le a ruháikat és az első egy órában mindenki roppant furcsán érezte magát, majd pár nap alatt teljesen természetes lett a meztelenség.

A meetingeken abszurd viccek is kialakultak: “kemény bimbó = koncentrálj, lágy bimbó = van idő beszélgetni” és az “engedd szabadon a nemi szerveidet, engedd szabadon az elméd!” tételmondatok úgy röpködtek, mint máshol a Jó reggelt, hogy van ma? kérdések.

Negatívumként csak annyit mesélnek az alkalmazottak, hogy több lett a fűtésszámla kicsit, mindannyian elkezdtek az irodába rendelni kaját és kávét (mert mindenki unta a fel-le öltözést), valamint érthető módon többet takarítottak higiénés okokból. De annyira természetessé vált a meztelenség, hogy a szerkesztőség igazgatója viccesen beszámolt egy rémálmáról, amiben véletlenül ruhában ment be egy meetingre.

Az egyetlen, aki nem volt meztelen a harminc nap alatt, az a cég fotósa, akit a munkatársak ezzel a szép ruhával büntettek a lázongásért. Nem tűnik olyan boldognak.

Áprilissal a cég újra felöltözött, ami - talán nem meglepő módon - megintcsak furcsának tetszett. A The Bold Italic csapata pedig cikkükben minden (legfőképp a frusztrált dolgozókkal teli) irodát arra buzdít, hogy ha nem is egy hónapra, de egy hétre próbálják ki, milyen ez. A “kollektív irodai meztelenkedés a proaktívabb munkavégzésért” dolog nemes ügyében 94,4 százalékban férfiakból álló szerkesztőségünk egyenlőre nem kíván nyilatkozni.

Közben egy olvasónk jelezte, hogy a The Bold Italic csapatának zseniális április elsejei szivatásának lettünk az áldozatai, mikor tökéletesen bekobráztuk a történetet. A csapat mindössze egy napra vetkőzött le április bolondnapján, de úgy adták el a dolgot, mintha egy egész hónapig meztelenek lettek volna. Szép volt, teljesen bekajáltuk.

(Képek: The Bold Italic)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában