Az erdélyi dizájnerek több rangos nemzetközi díjat is besöpörtek.

Vállalkozásnak, hokicsapatnak és kulturális fesztiválnak is tervezett már arculatot az erdélyi Rubikom dizájncég, nemrég pedig egy sor nemzetközi díjat (Red Dot, WBDS, Transform Awards Europe) is begyűjtött a Marosvásárhely városházának számára tervezett rebrandingért.

Pedig eredetileg csak egy kisarculat és arculati kézikönyv megtervezésére kérte fel őket a Polgármesteri Hivatal, de aztán továbbvitték az ötletet, és egy önálló, időtálló vizuális identitást és nyelvezetet teremtettek. Ehhez alapos kutatómunka kellett, melynek során több szakértővel egyeztettek például a szimbólumok és kiegészítő elemek meghatározásakor – foglalta össze a munkával járó kihívásokat Porcsalmi Balázs, a stúdió alapítója a maszol.ro-nak. A Rubikom honlapján egy mood videó is fent van az rebrandingről:

Ahogy a városarculatoknál lenni szokott, egy rendkívül sokrétűen használható, mindenütt jelenlévő identitást kellett tervezni, amit azóta aktívan használnak is a kommunális járműveken, óriásplakátokon, műemléki helyszíneken, a polgármesteri hivatal dokumentumain, elektronikus formában, szóval tényleg mindenütt fellelhető a városban.

Marosvásárhely Románia egyik legnagyobb városa, az önkormányzat húsznál is több intézmény munkáját felügyeli és koordinálja, és több mint ezer embert foglalkoztat. Korábban ugyanakkor nem volt átfogó márkastratégia, a kommunikációs célok töredezettek, korlátozottak voltak.

Miután építészekkel, művészettörténészekkel egyeztettek, az eredeti, 1616-os városcímerből több elemet is átvettek, kezdve mindjárt annak U formáját, ami most az egységre és az új mottóra (The city, together) utal.

Maradt a jellegzetes kék szín, és kiemelték a régi címer kulcselemeit, de már modern dizájnnal. Az eredeti címer hegyes pajzsát egy enyhébb, de lendületes váltotta fel, ami utal a város emblematikus Zsolnay-stílusú tetőcserepeinek mintáira és formájára, de a nevezetes épületek többségén megtalálható boltíveket is felidézi.

Szándékosan egy ingyenes betűtípust választottak a tipográfus szakértő Vatány Szabolcs segítségével, hogy csökkentsék az önkormányzat költségeit: a Poppins egy monolineáris font, ami kiválóan illeszkedik a logóhoz és a másodlagos arculati elemekhez, továbbá támogatja az önkormányzat által használt nyelveket: román, magyar, német, romani.

Végül a tervezési folyamat végül sokkal tovább ment az eredetileg tervezettnél, és az átadott rugalmasan alakítható, testre szabható sablonok a jövőben is felhasználhatóak lesznek. Holott már így is ez volt az eddigi legátfogóbb városarculat-tervezés Romániában.

Marosvásárhely városházájának új arculata, Rubikom stúdió:
Kreatív vezető / stratégia: Porcsalmi Balázs
Grafikai tervezés: Domokos Zsolt
Grafikai tervezés: Szabó Zsolt
Motion Design: Curta Andrei
Tipográfia: Vatány Szabolcs

(Fotók: Rubikom.ro)

Ez is érdekelhet:

Budapest legforgalmasabb metróállomása végre már nem csúnya

Mutatjuk a két újonnan átadott állomást, amivel a célegyenesbe fordult a 3-as metró felújítása.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Katja szereti az állatokat, magára is varratott néhányat

Trükkök, ha beütne a kajakóma a karácsonyi zabálástól

Clarissa kedvéért még 23-án is hajlandók vagyunk sorban állni

További cikkeink a témában