Összeszedtünk tíz roppant látványos és klasszikus gyönyörűséget, mert szeretjük a hidakat.
-
10 / 10
Khaju-híd
A XVII. században épült híd inkább egy palotára hasonlít a II. Abbász sah által épített csoda. A kétemeletes híd közepén egy díszterem is található.
(Fotó: twocentsworth)
-
9 / 10
Pont du Gard, Franciaország
A Gard-folyón ível át a római korabeli építészet mesterműve, a Pont du Gard. A köveket rögzítőanyag nélkül illesztették egymáshoz az építmény ötven kilométeres hosszán, amely tulajdonképpen egy csatorna, ugyanis elsődleges célja a víz szállítása volt. Az építkezés Marcus Vipsanius Agrippa, (ie. 63–12), Augustus császár törvénytelen fiának nevéhez fűződik.
(Fotó: zak mc)
-
8 / 10
Sóhajok hídja, Olaszország
A világ egyik legismertebb hídja, amely a legenda szerint a börtön felé igyekvők sóhajtozása után kapta a nevét. A valóság azonban az, hogy nem életfogytiglanra vagy kivégzésükre indulókat helyeztek el ebben a börtönben, hanem csak piti bűnözőket, ráadásul a híd 1600 után épült meg, amikor az inkvizíció és a tevékenységéhez kapcsolódó kínzások és nyilvános kivégzések kora leáldozott. Ennyit a legendáról – persze a híd ettől még fantasztikus.
(Fotó: kevgibbo)
-
7 / 10
Vashíd, Anglia
Talán akadnak szebbek, ez volt viszont a világ első, vasból készült hídja. Hazája az ipari forradalom bölcsője, Anglia, azon belül is a szénben és vaskohászatban egykoron erős Shropshire megye. A kivitelező, Abraham Darby III kissé elszámolta magát, és élete végéig nem tudta kifizetni az építkezés költségeit.
(Fotó: johnmuk)
-
6 / 10
Montrose-híd, Kanada
Fedett hidak sok helyen találhatók az amerikai kontinensen, ez például itt a Grand folyón átíveló Montrose-híd. Bár Európában is sok helyen találkozhatunk ilyen jellegű építményekkel, mégis Amerika számít a hazájuknak, ugyanis közel tízezer ilyen fallal és tetővel rendelkező híd épült arrafelé. És hogy miért fedték be őket? A szerelem alagútjainak is nevezett hidakat nem a romantika miatt látták el tetőszerkezettel, hanem azért, mert a tető esőzések idején védte a faoszlopokat, amelyek így nem kezdtek korhadni.
(Fotó: gojumeister)
-
5 / 10
Ponte Vecchio, Olaszország
A firenzei „öreg híd” klasszikus középkori jelenség, hiszen egyszerre híd, utca és piac egyszerre. A hídra épített házak alsó szintjén üzletek sorakoztak, a felső szintek pedig a tulajok lakásait rejtették magukban. 1345-ben épült helyi kereskedők támogatásával, akik a befizetett összeg fejében árusítóhelyeket kaptak a hídon. Az évszázadok során a világ egyik legszebb városának jelképévé vált, a legenda szerint Hitler külön parancsban adta ki, hogy a város hídjainak felrobbantásakor ezt a hidat nem szabad elpusztítani.
(Fotó: MrUllmi)
-
4 / 10
Chanyang-híd, Kína
Szél és eső hídnak nevezik a Kínában élő dong népcsoport által felhúzott építményeket. Ezek a hidak nem csak a folyón biztosítottak átkelést, hanem a durva időjárás elől is menedéket jelentettek. A Chenyang-híd nagyjából százéves, és egyetlen csavar felhasználása nélkül épült meg.
(Fotó: mazakii that genius)
-
3 / 10
Brooklyn-híd, Amerikai Egyesült Államok
Átadása idején, a 1883-ban ez volt a világ leghosszabb függőhídja, a híd tornyai pedig a nyugati félteke legmagasabb emberi kéz építette létesítményei voltak. A terveket John Roebling alkotta meg, az építkezést a fia kezdte el, majd miután belerokkant a keszonbetegségbe, a felesége közreműködésével fejezte be. A Roebling család a katasztrófák ellenére kiváló munkát végzett, szakértők szerint a híd igazi mestermunka.
(Fotó: Dave Schumaker)
-
2 / 10
Tower-híd, Anglia
A Tower Bridge a középkori London közlekedési dugói miatt jött létre, ugyanis a London Bridge nem bírta el a forgalmat, ezért a városatyák új híd megépítése mellett döntöttek. 1894-ben adták át, és sem az értelmiség, sem az utca népének tetszését nem nyerte el. Az évtizedek alatt végül hozzászoktak a viktoriánus-gótikus stílusban felhúzott hídhoz, nem véletlen, hogy már hosszú évek óta a főváros, sőt, az egész brit kultúra egyik szimbólumának számít.
(Fotó: Diliff)
-
1 / 10
Golden Gate-híd, Amerikai Egyesült Államok
Négy év alatt 27 millió dollárból épült meg a világ egyik legismertebb hídja, a Golden Gate. Ugyan öt hónappal később adták át a tervezettnél, de 1,3 millió dollárral kevesebbe került, mint tervezték. A főmérnök, Joseph Strauss külön figyelmet fordított a munkások biztonságára, védőhálót feszíttetett ki a híd alá. Az intézkedés 19 ember életét mentette meg, ők lettek a Félúton a Pokolba Klub tagjai. A híd színe egyébként nem vörös, hanem a narancs egy speciális árnyalata, amit azért választottak, hogy passzoljon a környezetébe, és hangsúlyozza az öblöt beborító ködöt.
(Fotó: mischiru, forrás: neatorama)