Összeszedtünk tíz roppant látványos és klasszikus gyönyörűséget, mert szeretjük a hidakat.

  1. 10 / 10

    Khaju-híd

    A XVII. században épült híd inkább egy palotára hasonlít a II. Abbász sah által épített csoda. A kétemeletes híd közepén egy díszterem is található.

    (Fotó: twocentsworth)

  2. 9 / 10

    Pont du Gard, Franciaország

    A Gard-folyón ível át a római korabeli építészet mesterműve, a Pont du Gard. A köveket rögzítőanyag nélkül illesztették egymáshoz az építmény ötven kilométeres hosszán, amely tulajdonképpen egy csatorna, ugyanis elsődleges célja a víz szállítása volt. Az építkezés Marcus Vipsanius Agrippa,  (ie. 63–12), Augustus császár törvénytelen fiának nevéhez fűződik.

    (Fotó: zak mc)

  3. 8 / 10

    Sóhajok hídja, Olaszország

    A világ egyik legismertebb hídja, amely a legenda szerint a börtön felé igyekvők sóhajtozása után kapta a nevét. A valóság azonban az, hogy nem életfogytiglanra vagy kivégzésükre indulókat helyeztek el ebben a börtönben, hanem csak piti bűnözőket, ráadásul a híd 1600 után épült meg, amikor az inkvizíció és a tevékenységéhez kapcsolódó kínzások és nyilvános kivégzések kora leáldozott. Ennyit a legendáról – persze a híd ettől még fantasztikus.

    (Fotó: kevgibbo)

  4. 7 / 10

    Vashíd, Anglia

    Talán akadnak szebbek, ez volt viszont a világ első, vasból készült hídja. Hazája az ipari forradalom bölcsője, Anglia, azon belül is a szénben és vaskohászatban egykoron erős Shropshire megye. A kivitelező, Abraham Darby III kissé elszámolta magát, és élete végéig nem tudta kifizetni az építkezés költségeit.

    (Fotó: johnmuk)

  5. 6 / 10

    Montrose-híd, Kanada

    Fedett hidak sok helyen találhatók az amerikai kontinensen, ez például itt a Grand folyón átíveló Montrose-híd. Bár Európában is sok helyen találkozhatunk ilyen jellegű építményekkel, mégis Amerika számít a hazájuknak, ugyanis közel tízezer ilyen fallal és tetővel rendelkező híd épült arrafelé. És hogy miért fedték be őket? A szerelem alagútjainak is nevezett hidakat nem a romantika miatt látták el tetőszerkezettel, hanem azért, mert a tető esőzések idején védte a faoszlopokat, amelyek így nem kezdtek korhadni.

     (Fotó: gojumeister

  6. 5 / 10

    Ponte Vecchio, Olaszország

    A firenzei „öreg híd” klasszikus középkori jelenség, hiszen egyszerre híd, utca és piac egyszerre. A hídra épített házak alsó szintjén üzletek sorakoztak, a felső szintek pedig a tulajok lakásait rejtették magukban. 1345-ben épült helyi kereskedők támogatásával, akik a befizetett összeg fejében árusítóhelyeket kaptak a hídon. Az évszázadok során a világ egyik legszebb városának jelképévé vált, a legenda szerint Hitler külön parancsban adta ki, hogy a város hídjainak felrobbantásakor ezt a hidat nem szabad elpusztítani.

     (Fotó: MrUllmi)

  7. 4 / 10

    Chanyang-híd, Kína

    Szél és eső hídnak nevezik a Kínában élő dong népcsoport által felhúzott építményeket. Ezek a hidak nem csak a folyón biztosítottak átkelést, hanem a durva időjárás elől is menedéket jelentettek. A Chenyang-híd nagyjából százéves, és egyetlen csavar felhasználása nélkül épült meg.

    (Fotó: mazakii that genius)

  8. 3 / 10

    Brooklyn-híd, Amerikai Egyesült Államok

    Átadása idején, a 1883-ban ez volt a világ leghosszabb függőhídja, a híd tornyai pedig a nyugati félteke legmagasabb emberi kéz építette létesítményei voltak. A terveket John Roebling alkotta meg, az építkezést a fia kezdte el, majd miután belerokkant a keszonbetegségbe, a felesége közreműködésével fejezte be. A Roebling család a katasztrófák ellenére kiváló munkát végzett, szakértők szerint a híd igazi mestermunka.

     (Fotó: Dave Schumaker)

  9. 2 / 10

    Tower-híd, Anglia

    A Tower Bridge a középkori London közlekedési dugói miatt jött létre, ugyanis a London Bridge nem bírta el a forgalmat, ezért a városatyák új híd megépítése mellett döntöttek. 1894-ben adták át, és sem az értelmiség, sem az utca népének tetszését nem nyerte el. Az évtizedek alatt végül hozzászoktak a viktoriánus-gótikus stílusban felhúzott hídhoz, nem véletlen, hogy már hosszú évek óta a főváros, sőt, az egész brit kultúra egyik szimbólumának számít.

     (Fotó: Diliff)

  10. 1 / 10

    Golden Gate-híd, Amerikai Egyesült Államok

    Négy év alatt 27 millió dollárból épült meg a világ egyik legismertebb hídja, a Golden Gate. Ugyan öt hónappal később adták át a tervezettnél, de 1,3 millió dollárral kevesebbe került, mint tervezték. A főmérnök, Joseph Strauss külön figyelmet fordított a munkások biztonságára, védőhálót feszíttetett ki a híd alá. Az intézkedés 19 ember életét mentette meg, ők lettek a Félúton a Pokolba Klub tagjai. A híd színe egyébként nem vörös, hanem a narancs egy speciális árnyalata, amit azért választottak, hogy passzoljon a környezetébe, és hangsúlyozza az öblöt beborító ködöt.

    (Fotó: mischiru, forrás: neatorama)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tegyél egy futóedzőt a fa alá!

Retrokvíz: felismered, hol készültek ezek a fotók a 80-as években?

Kék és zöld tó is van ebben a kráterben az Azori-szigeteken

További cikkeink a témában