Fontos a tudatos táplálkozás, akkor meg pláne, ha rendszeresen mozogsz. De ne csak arra figyelj, hogy mit eszel, hanem arra is, hogy mikor.

Mindegy, hogy izmot pakolgatsz magadra vagy az álloképességedet növeled, de a következő (alapvetően egészséges) kajákat kerüld el edzés előtt, mint Messi és Ronaldo az adófizetést:

#1 – Rostban gazdag ételek: nem kérdés, hogy a zöldségek és gyümölcsök mennyire fontosak szervezeted számára, viszont megemésztésükhöz több vérre van szüksége az emésztőrendszernek, amiből így az izomba kevesebb jut. Edzés előtt ne, de amúgy igen, EZT a gyümölcsöt pedig kifejezetten ajánlott enni, ha rendszeresen mozogsz.

#2 – Csonthéjasok: az olajos magvak kétségtelenül nagyon egészségesek – a mandula például maga az életelixír –, viszont sok zsírt tartalmaznak, emészétsükhöz pedig idő kell. 7-8 órával az edzés előtt már ne egyél ilyet.

#3 – Csípős, fűszeres ételek: edzés közben a kapsziacinban gazdag ételek egész könnyen refluxot okozhatnak, marni fogják a torkod és rendesen megviselik a gyomrod. De nem baj, ha észben tartod, hogy okosan fogyasztva a csípős kajától tovább élsz.

#4 – Tejtermékek: lassítják a szénhidrátok felszívódását, így rengeteg energiát vonnak el a szervezetedből.

#Bónusz – Szénsavas italok: a buborékok teltségérzést keltik és felpuffasztanak.

(Fotó: healthnews.co.ug)

És ezt olvastad már?
Csődbe vitte a járvány a leghíresebb Mozart-golyó gyártóját