Németország útjai sokak kedvencei. Egy kicsit kevésbé lesznek álomszerűek, ha sikerül átverekedni a javaslatot, hogy a külföldi autósok számára fizetősek legyenek.

Nem elsősorban az összeg miatt van felháborodás (a tíznapos matrica tíz euró lenne, vagyis nagyjából annyi, amennyit a lényegesen fejletlenebb magyar autópálya-hálózat használatáért kell fizetni), hanem azért, mert a díjat csak a külföldiekkel fizettetnék meg. Ilyet persze az Európai Unióban nem lehet, ezért csavarnának egy kicsit a dolgon: formálisan a németek is fizetnének, de pont az autópályadíj mértékével csökkentenék a súlyadót, az adózás pedig már nemzeti hatáskör, abba elvileg nem szólhat bele az Európai Bizottság. Ennek ellenére már jelezték, hogy nem lehet közvetlen összefüggés az útdíj bevezetése és a súlyadó-csökkentés között.

A tervet egyébként belülről is támadják: a német autóklub (ADAC) attól tart, hogy ha ilyen formában fogadják el a javaslatot, akkor a szomszédos országok ugyanezt fogják tenni, tehát a németeknek is drágább lesz az európai közlekedés. A rendszertől egyébként már az első évben 600 millió euró (bő 180 milliárd forint) bevételt vár a német állam.

(Forrás: DW)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Veszélyesen süllyed több tucat kínai nagyváros

Ha ott van ő, egyszerűen nem lehet senki vagy semmi másra nézni

Kerti tavat szeretnél? Képbe hozunk sok részlettel, hogy aztán könnyen megépíthesd

További cikkeink a témában