Két új ízzel is támadnak, közben a kapszulás kávé meg tarol a piacon, pedig igazából drága. Mi a titok?

1986-os megalapítása óta a svájci cég 27 milliárd darab kapszulát adott el, ami brutális adat, nem meglepő, hogy a kapszulás kávé a kávés iparág legdinamikusabban fejlődő ágazata. 2010-ben az elfogyasztott kávék négy százaléka volt kapszulás kávé az Egyesült Államokban, egy évvel később már hét. Globálisan a kapszulás kávék a kávés piac nagyjából húsz százalékát fedik le, de ez a szám az elmúlt tíz évben folyamatosan nő.

A növekedés üteme azért is meglepő, mert tulajdonképpen luxustermékről beszélünk. Egy kapszulában öt gramm kávé van, nagyjából 120 forintos árért. A legmenőbb kávézókban egy eszpresszóba is közel tizenöt–húsz grammnyi ültetvényszelektált, frissen őrölt őrlemény kerül, vagyis a Nespresso ára magasabb, jó esetben is azonos. Ráadásul nem is feltétlenül a műanyag dobozkába kerülő kávé miatt ilyen borsos árú a termék, hanem a technológia miatt, azaz tulajdonképpen a kényelemért fizetünk.

Aki pedig jó kávét szeretne inni az irodában vagy otthon, nagyon egyszerűen, az hajlandó vállalni ezt az árfekvést. A kapszulás kávék szerelmesei ráadásul újabb ízeknek hódolhatnak, ugyanis két új termékkel bővült az eddig is színes paletta. A Kazaar egy 12-es intenzitású, erőteljes Grand Cru keverék, első kóstolásra merész erősségű, mégis harmonikus, míg a 11-es Dharkan bársonyosabb textúrájú.

Verseny a láthatáron?

A Nespresso sikere bizonyítja, hogy ha van egy terméked, ami egyszerre kiváló minőségű és praktikus, akkor gazdasági válság idején is képes növekedni. A szabadalmak miatt a svájci cég eddig tulajdonképpen annyiért adhatta a kapszuláit, amennyiért jólesett, ám elképzelhető, hogy hamarosan versennyel kell szembenéznie, 2012-ben ugyanis a szabadalmak lejártak.

A szintén svájci Demmer cég igyekszik a Nespresso gépeivel kompatibilis kapszulákat piacra dobni, méghozzá a jelenlegi ár töredékéért, ugyanezt tervezi az amerikai piacon az Ethical Coffe Company, amely húsz százalékkal olcsóbb kapszulákat ígér, olyan anyagból, amelyek természetes úton bomlanak le. Az Amazonon egyelőre ezeknek nyomuk sincs, pusztán pár újratölthető kapszulát találtunk a Coffeeducktól, de azokkal ugye dolgozni kell. Nyilvánvaló, ha ezek megjelennek, akkor a Nespressónak reagálnia kell, de az valószínű, hogy a vezető helyét ez sem fogja megrengetni.

(Fotó: Nespresso)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ő a kedvenc Strandunk

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés