A hazai sörös helyzet fokozódik, újabb nagyüzemi brand szállt fel a trendvonatra.

November 22-én mutatja be a sajtónak a Borsodi új termékét, a Nitrót.

De mi az a nitró?

A megoldás nagyon egyszerű: a sört nem széndioxiddal, hanem nitrogénnel dúsítják, ez pedig megváltoztatja a sör textúráját. A Beerporn oldal annak idején készített egy interjút László Ádámmal, a Hübris egy alapítójával, akik egy alkalommal nitrogénnel csapolták ki egyébként kiváló söreiket. Ádám így foglalta össze a széndioxiddal és a nitrogénnel csapolt sör közötti különbséget:

– A különbség egy szóban összefoglalva: csodálatos. A Corvinus Egyetem sörfőző mester képzésén hasonló témából írtam a szakdolgozatomat, úgyhogy napokat tudnék erről beszélni, de igyekszem a száraz információk helyett egy kicsit fogyasztói szemmel megfogni a lényeget…

– A sör csapolásához hajtógázt használunk, ami a legtöbb esetben szén-dioxid. A szén-dioxid egy gyenge sav, aminek vizes (esetünkben) sörös oldatát nevezzük szénsavnak. Egy bizonyos szintig a szénsavat egy bizsergető, kellemes dolognak érezzük, ami jól esik. Ad egy savanykás pofont az íznek, és könnyedebbé teszi azt. Egy bizonyos szint felett azonban bántóvá és szúróssá válik. Próbáljátok ki otthon, hogy egy sört vagy egy kólát hagytok ellaposodni és kóstoljátok össze egy frissel – sokkal „malátásábbnak” és édesebbnek fog hatni szénsav nélkül. Véleményem szerint a rengeteg szénsavas üdítőital és az agyon karbonizált gyári, sörnek csúfolt termékek miatt az emberek sokkal toleránsabbá váltak a szénsavval szemben, mint kellene. Mondjuk ki, megszoktuk, hogy a sör buborékos és kész. A szénsavasság hátránya, hogy eltelíti a szervezetünket, másrészt pedig eltorzítja az ízeket az italban. Egy sör gyakorlatilag a második vagy harmadik napján a csapon már egészen más arcot mutat, mint ahogy azt a sörfőző mester megálmodta.

Na most, hogy ez palackban, a Borsodi prezentálásában hogyan fog kinézni, azt nem tudjuk. Azt viszont igen, hogy ez miért történik: a Soproni az Óvatos duhaj nevű ipájával nagy sikert ért el a fogyasztóknál, így érkeznie kellett a válasznak is. A nitrózás a kisüzemi sörkultúra trendi húzása, a Borsodi pedig ezzel kíván egy kis hipszter kúlságot csempészni a brandjébe.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon