A dm és vásárlói az idei évben is megmutatták, hogy a közös cselekvés csodákra képes. A dm a Black Friday napot Giving Friday nappá változtatta, és az aznapi forgalom öt százalékát jótékony célra ajánlotta fel, így 17,5 millió forinttal támogatják a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkáját.

A szolidaritás fontosságára, a generációk közötti segítő kapcsolatra hívta fel vásárlói figyelmét az idei évben a dm. Második alkalommal döntöttek úgy, hogy az akcióvadászat helyett a jótékony cselekedetekre helyezik a hangsúlyt, és átszínezik a Black Friday napot.

Mert lehet másként is.

Árakciók és felesleges fogyasztásra ösztönzés helyett inkább arra buzdították vásárlóikat, hogy az amúgy is betervezett vásárlást időzítsék erre a napra, mert ezzel egy jó ügy mellé állhatnak: az aznapi forgalom öt százalékát jótékony célra ajánlották fel. A vásárlóknak köszönhetően 17 538 370 forint gyűlt össze.

A dm büszke rá, hogy vásárlóikkal az odafigyelésen és a szolidaritáson alapuló értékközösséget alkottak ezen a napon, és a Giving Friday kezdeményezéssel megmutathatták, hogy közösen valóban többet tehetünk egymásért!

Az összegből a Magyar Máltai Szeretetszolgálat idősotthonaiban élők mentális és fizikai egészségének megőrzését segíti idén a dm. A koronavírus helyzet leginkább veszélyeztetett csoportja ők, és sajnos az óvintézkedések miatt most sokan nem találkozhatnak szeretteikkel, ez pedig kihat egészségi állapotukra is.

A szeretetszolgálat ezért karácsonyra ajándékcsomaggal lepi meg az időseket, és a közösségi tereikbe is jut majd ajándék, hogy az együtt töltött idő tartalmasabban telhessen. Összesen kétezer-kétszáz lakónak sikerül így szebbé tenni az ünnepet. Az idős emberek ráadásul nem csupán egyen ajándékcsomagot kapnak karácsonyra, hanem képeslapokon személyesen nekik szóló üzeneteket is a szeretetszolgálat önkénteseitől és a dm munkatársaitól, és ezzel az élményt, hogy az ünnepi előkészületek között voltak, akik éppen rájuk gondoltak, és nekik címezték kedvességüket.

A dm az akcióval szeretné felhívni a figyelmet az összefogás fontosságára, a generációk közötti szolidaritásra, az odafigyelés erejére, mert

néha elég egy jó szó, egy kedves gesztus, hogy szebbé tegyük mások mindennapjait.

A körülményeken sajnos nem változtathatunk, de a hozzáállásunkon igen, csak rajtunk múlik, hogy hétköznapi tetteinkkel mit közvetítünk mások fele. Továbbra is figyeljük egymásra!

A cikk létrejöttét támogatta a dm.

És ezt olvastad már?
Csődbe vitte a járvány a leghíresebb Mozart-golyó gyártóját